STF Pinetree Lodge

Mer om STF Pinetree Lodge

Välkommen till vår del av paradiset. Tallhedar, sjöar och älvar skapar en unik vildmark. Låt oss visa vad som gör vår del av Norrbotten så magisk och speciell.

Pinetree Lodge ligger mitt i skogen, vid kanten av sjön Saarijärvi i Särkimukka, en liten by längs Lainio älv, 150 km norr om Polcirkeln. Vårt boende erbjuder all bekvämlighet, med en känsla av rustik nordisk design. Det finns matsal, bar, och relax med bastu. På sommaren kan du börja dagen med frukost på vår altan. Avsluta en fartfylld aktivitet med något gott att dricka i vår bar och njuta av en god middag lagad på lokala råvaror. Vi erbjuder faciliteter som ett hotell, men med en familjär atmosfär. Under sommaren 2021 har vi avvikande öppettider i restaurangen beroende på när du kommer till oss. Önskar du äta eller har du bokat våra stugor med självhushåll och önskar boka till måltider - kontakta oss på 0978-690 800. Varmt välkomna!

Vi bjuder in dig till att besöka oss och lära dig mer om Lappland. Följ med våra kunniga guider och upplev allt som norra Sverige har att erbjuda. Vi vill att varje gäst ska få en unik upplevelse och ett minne för livet. Hjärtat i verksamheten, förutom vår fina personal och unika natur, har alltid varit våra älskade hundar. Vi har över 200 arbetande slädhundar.

Vi erbjuder äventyr året om. Följ med på en båttur på älven under sommaren eller en hundspannstur längs samma älv på vintern. Gör en vandring och upplev midnattssolen under sommaren eller norrskenet under vintern.

Följ med oss på ett unikt äventyr i norra Sverige vildmark. Kom som en gäst – åk som en vän.

Johan & Sara Väisänen

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi följer Folkhälsomyndighetens råd om covid-19 för att göra det så säkert som möjligt för våra gäster och vår personal.
• Vi följer utvecklingen och anpassar vårt arbetssätt, såsom städrutiner, rutiner vid transport och rutiner på våra turer.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er