STF Pinetree Lodge

Hitta till STF Pinetree Lodge

Tåg:
Tåg till Kiruna. En del busslinjer finns från Kiruna, sök på Länstrafiken för att hitta bästa avgång för linje Kiruna-Pajala. Transfer från Junosuando krävs (kontakta Pinetree Lodge för bokning).

Egen bil:
Kommer du söderifrån, tex från Luleå – kör mot Haparanda och sväng sedan av i Töre för att fortsätta på väg E10. I Överkalix svänger du av och fortsätter där det är skyltat mot Pajala, fortsätt mot Tärendö. När du har kört förbi Tärendö kommer du till Anttis där det är skyltat mot Kangos. På väg 395 i Junosuando svänger du mot Kangos, det är skyltat till Pinetree Lodge. Körtid ca 4h.

Kommer du norrifrån, tex från Kiruna kör du Svappavaara-Vittangi- Merasjärvi- Masugnsbyn- Junosuando. I Junosunado (väg 395) svänger du av mot Kangos. Det är skyltat till Pinetree Lodge. Körtid ca 2,5h

Flyg:
Enklast är att flyga till Kiruna, sedan hyr du en bil. En del busslinjer finns, sök på Länstrafiken för att hitta bästa avgång för linje Kiruna- Pajala. Transfer från Junosuando krävs (kontakta Pinetree Lodge för bokning).
  • GPS-koordinater: N67.540331°, E22.636986°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er