Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Norsholm/Kapten Billes Vandrarhem

Mer om STF Norsholm/Kapten Billes Vandrarhem

Alldeles intill Göta kanal och i det lilla samhället Norsholm ligger Kapten Billes i ett charmigt, renoverat hamnmagasin från 1890-talet. Här sover du gott i sköna hotellsängar och rejäla våningssängar i rustika rum med mörka trägolv och marin karaktär. Nyrenoverade toaletter finns direkt utanför rummen. På nedre plan finns de nyrenoverade duscharna samt ytterligare toaletter.

På övre plan finns även det trevliga och ljusa gästköket där du kan laga mat eller samlas för att spela spel och umgås. Den här lokalen passar även utmärkt att hyra för fest och mindre konferens.

Det kan vara bra att känna till att samtliga rum ligger på magasinets andra våning, vilken endast nås via trappa. I vissa rum finns plats för ytterligare extrasäng. Vi välkomnar även hundar i vissa rum mot förbokning. Checkar in gör du i restaurangen på nedre plan.

I perioden maj till september serverar vi frukostbuffé och övrig tid på året erbjuder vi frukostpaket. Förboka detta tillsammans med ditt rum. För grupper kan vi givetvis arrangera frukostbuffé året runt. Hör av dig till oss med förfrågan. Vi har restaurang & café med fullständiga rättigheter. Öppet varje dag under högsäsong och lite mer begränsat övrig tid. Boka gärna bord i förväg.

Den natursköna omgivningen bjuder på äventyr utöver det vanliga. Vandra längs historiska stigar eller trampa trampbåt längs Göta Kanal, möt båtarna från när och fjärran och se havsörnarna segla långt uppe i det blå. Här finns också aktiviteter som minigolf, bastubad och islandshästar (5 km). Sjön Roxen där du kan bada och fiska ligger bara ett stenkast bort. Hyr kanot hos oss och glid fram över glittrande vatten. Det finns även många kulturella upplevelser nära till hands med flera fina slott som Löfstad och Ekenäs slott och städerna Norrköping och Linköping ligger inom nära räckhåll.

Varmt välkomna till Kapten Billes!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er