STF Nora/Åkerby Herrgård Hotell

Mat & dryck

Vår restaurang är välkänd för den goda maten. Vi erbjuder och serverar måltider av all de slag för vardag och fest, för högtider och alla former av matarrangemang och aktiviteter – för alla åldrar och tillfällen. Boka gärna måltid här hos oss på Åkerby – vi har gott om utrymme och ingen trängsel.  Under sommarmånaderna går det bra att sitta ute, dessutom finns det en bar och utrymmen för att umgås och mingla.

I Cupolen – Åkerbys restaurang – finns två matsalar, en större och en mindre som tillsammans kan ta emot upp till 250 sittande matgäster. Vi har därtill en stor festlokal vid behov. ​Restaurangen är byggd som en kupol med högt till tak i mitten. Den har stora fönster med panoramautsikt över omgivande natur och Fåsjön.

Våra kockar erbjuder ett professionellt kök med hög kvalitet och njutfulla måltider. Vi kan servera allt från enkla måltider till middagar och fester utifrån gästens önskemål. Vi skräddarsyr menyer och måltider efter säsong, högtid, kundens önskemål och råvarutillgång. Vid de stora helgerna dukar vi upp julbord, påskbord, midsommarbord och liknande.

​​​​​​​Vi erbjuder även Catering.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er