STF Nature Shelter Hotel

Mer om STF Nature Shelter Hotel

Nature Shelter Hotel ligger i Åsljunga i norra Skåne. Här väntar ett dramatiskt och bokskogsklätt landskap, på Hallandsåsens östra utgreningar. Nature Shelter Hotel är stället för dig som älskar att njuta av naturen och gå ut på ett äventyr i ett par dagar, en dag eller några timmar, men i slutet av dagen umgås och stanna på en plats som känns lite mer urban mitt i naturen. Som vill bo bekvämt och äta och dricka gott samtidigt som du är omgiven av naturens lugn. I en avslappnad miljö som överraskar, med retrotema och naturen som inspiration. Här ska det kännas avspänt och otvunget att vara.

Byggnaden uppfördes 1954 av Skid- & Friluftsfrämjandet i Helsingborg. Den ritades av Helsingborgs stadsarkitekt Arne Ljung som ledde H55 på 1950 talet. Åsljunga hade då sedan början av 1900-talet varit en populär rekreations- och turistort. Idag är det betydligt lugnare samtidigt som naturen är lika fantastisk. Nature Shelter Hotel ligger omgiven av en unik blandskog med flertalet sjöar. Skåneleden SL1 passerar precis över tomten. Här väntar vandring, cykling, fiske, paddling, golf, skidåkning och skogsäventyr. Det är fantastiskt hur mycket det finns att se och uppleva.

På kvällen tänder vi brasan i matsalen, serverar middag och bjuder dig att bara koppla av.

Välkommen till oss

Peter och Jeanette

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er