STF Klimpfjällsgården

Mer om STF Klimpfjällsgården

Välkommen till en bit av Italien, mitt i de svenska fjällen. Klimpfjällsgården ligger mitt i byn Klimpfjäll, med utsikt över fjäll och sjö. Naturen runt om gården bjuder på vindlande vandringsleder, makalöst fiske, fåglar, fauna och jakt. Framför allt bjuder den på tystnad, makalösa vyer och tid till eftertanke och reflektion. Bara resan hit via Vildmarksvägen eller Inlandsbanan är en upplevelse i sig.

Klimpfjällsgården är ett avkopplande hemtrevligt pensionat med endast sex unikt inredda rum med eget badrum samt tre lägenheter med självhushåll. Maten är en viktig del av upplevelsen och här får smaker från Italien gifta sig med norrländska råvaror. En smak av Italien i södra Lappland!

Veronica Rossi driver Klimpfjällsgården i andra generationen, och förvaltar de italienska rötterna i kärleken till maten i pensionatets restaurang. Här möts den italienska och norrländska kulturen både i maten och i gästfriheten. Veronica brinner för att skapa en helhetsupplevelse för sina gäster och slår gärna ett slag för den långsamma turismen. Varmt välkommen till Klimpfjällsgården, där kärleken till maten och den vidunderliga naturen präglar din vistelse.

Veronica Rossi med personal