Just nu har vår fjällbokning och kundservice långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kalix Malören Lodge

Hitta till STF Kalix Malören Lodge

Malören Lodge ligger ca 30 km rakt ut i havet från Kalix. Till Haparanda är det 29 km från ön och till Torneå är det 30 km.

Under sommaren åker du enklast till oss från Erikören, hamnen i Karlsborg. Till hamnen tar du dig med buss eller bil från Kalix eller Haparanda.

Transport ut till Malören sker därefter med vår båt, Stella, som har plats för upp till 8 passagerare.
På sommaren erbjuds båtturer mellan Malören och Erikören under perioden 1 juni–31 augusti. Bokning av båtresa Erikören-Malören gör du via mail på bokning@maloren.se eller ring på 070-325 09 31 Vi säljer inte bara båtresor längre på vår hemsida utan skärgårdsupplevelser där båtresa ingår.

Bokning av aktiviteter ute på Malören gör du på https://www.maloren.se

På maloren.se hittar du information om lokaltrafik till hamnen, Erikören.
Tänk på att båtens tidtabell kan ändras beroende på väderläge och andra omständigheter. Vi bekräftar alltid tider för båtresor via mail.

juni–5 juli samt 3–31 augusti

Erikören-Malören
Måndag, fredag, avgång kl. 18.30.
Söndag, avgång kl. 10:00

Malören–Erikören
Måndag, onsdag och fredag, avgång kl. 20.00
Söndag, avgång kl. 12.00

6 juli–2 augusti

Erikören–Malören
Måndag, fredag och söndag, avgång kl. 10:00

Malören–Erikören
Måndag, fredag och söndag, avgång kl. 15:00

Under vintern erbjuder vi transfer från Frevisören i Kalix. Skoterturer kan bokas varje dag under vår vinteröppna period, 15 mars–15 april. Du hittar bokning av snöskotertur, samt val av transfer, via denna länk: https://www.maloren.se. Klicka på alternativet "Snöskotertur Frevisören–Malören t/r".

Du som kommer med egen båt kan angöra i Malörens södra hamn (max 1,2 meters köldjup). Vid norra hamnen finns möjlighet att lägga till vid vågbrytaren, men observera att denna hamn i övrigt är oskyddad.
  • GPS-koordinater: N65.524989°, E23.558013°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er