STF Kalix Malören Lodge

Hitta till STF Kalix Malören Lodge

Malören Lodge ligger ca 30 km rakt ut i havet från Kalix. Till Haparanda är det 29 km från ön och till Torneå är det 30 km.

Under sommaren åker du enklast till oss från Erikören, alltså hamnen i Karlsborg. Till hamnen tar du dig med buss eller bil från Kalix eller Haparanda. Transport ut till Malören sker därefter med vår båt, Stella, som har plats för upp till 8 passagerare.

På sommaren erbjuds våra båtturer mellan Malören och Erikören under perioden 1 juni-31 augusti. Bokning av båtresa Erikören-Malören, samt information om lokaltrafik till hamnen, hittar du via denna länk: https://www.maloren.se/aktiviteter/sommar. Klicka vidare på "Båtturer".

Tänk på att båtens tidtabell kan ändras beroende på väderläge och andra omständigheter. Vi bekräftar alltid tider för båtresor via mail.

Erikören-Malören
Måndag och fredag, avgång: kl. 18.30
Söndag, avgång: kl. 14.00

Malören-Erikören
Måndag och fredag, avgång: kl. 20.00
Söndag, avgång: kl. 12.00

Under vintern erbjuder vi transfer från Frevisören i Kalix. Skoterturer kan bokas varje dag under vår vinteröppna period, 15 mars-15 april. Du hittar bokning av snöskotertur, samt val av transfer, via denna länk: https://www.maloren.se/aktiviteter/vinter. Klicka på alternativet "Snöskotertur Frevisören-Malören t/r".

Du som kommer med egen båt kan angöra i Malörens södra hamn (max 1,2 meters köldjup). Vid norra hamnen finns möjlighet att lägga till vid vågbrytaren, men observera att denna hamn i övrigt är oskyddad.
  • GPS-koordinater: N65.524989°, E23.558013°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er