STF Hotell Forsen

Mer om STF Hotell Forsen

Vindelälven är en av de fyra stora älvarna i Sverige som inte är utbyggd med vattenkraftverk. Vindelforsarna har två olika former av skydd, både som ett naturreservat och genom Natura 2000. Mitt i detta skyddade område och alldeles vid kanten av den forsande älven ligger Hotell Forsen. Här finns 20 bekväma dubbelrum, stugor, restaurang och möteslokaler.

Med den brusande forsen som bakgrundsljud är det enkelt att finna sig till ro hos oss. Alla våra hotellrum är utrustade med ett generöst badrum och sköna, bäddade sängar. Våra stugor ligger en bit från hotellet och erbjuder självhushåll.

I vår restaurang serverar vi vällagad och genomtänkt mat och som hotellgäst har du även ett gästkök att tillgå om du vill ordna lite själv. Utanför väntar vedeldad bastu och badtunna. Vindelforsarnas naturreservat har fina vandringsmöjligheter bland annat den fantastiska Isälvsleden, och aktiviteter som fiske, skidåkning och kulturhistoria väntar på nära avstånd.

Hotellet är bemannat vardagar mellan klockan 07-21, anländer du senare är det naturligtvis inget problem. Kontakta oss i förväg så berättar vi hur du tar dig in på hotellet.

Vi är stolta över att dagligen få jobba i denna unika miljö med de möjligheter och utmaningar som detta ger, och ser fram emot att få fina upplevelser tillsammans med dig! Varmt välkommen!

Helena Lundgren med personal

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi håller öppet hela året och anpassar vår verksamhet så att du kan känna dig trygg. Vi gör allt vi kan för att anpassa verksamheten och kunna välkomna alla gäster. Hotell Forsen och Vindelns Camping är i grunden ett bra ställe att åka till. Här är det lätt att hålla avstånd till andra människor och vistas ute i vacker och orörd natur.
• Vi har minskat antalet sittplatser inomhus och på vår terrass har vi gott om utrymme mellan borden.
• Pga pågående pandemi i samhället råder särskilda öppettider i vår matsal. Vi tar gärna emot mindre sällskap och konferensgrupper. Kontakta oss gärna för mer information så försöker vi hitta en lösning som passar dina önskemål och behov.
• Vi följer samhällsutvecklingen och situationen med Covid-19 noga. Detta innebär att vi med kort varsel kan komma att ändra öppettider och rutiner för vår verksamhet. Vi hoppas på förståelse för detta och att vi alla kan hjälpas åt att bidra till en trygg, frisk och fungerande verksamhet.

Boka

Boka genom att kontakta STF Hotell Forsen direkt.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er