Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och nu kämpar vi för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

STF Gesundaberget

Mer om STF Gesundaberget

STF Gesundaberget ligger precis vid Gesundabergets fot, i närheten av den vackra sjön Siljan. Utanför vår dörr väntar alpin skidåkning, vandring och downhill-cykling (mountainbike) i världsklass.

Skilodgen består av 46 rum: 2-bäddsrum och 4-bäddsrum med egen dusch och WC. Du sover gott i våningssäng och i några av rummen finns “familjesängar” med bredare underslaf. Du kan även bo i modern stuga med 4 eller 8 bäddar. Här finns allt du behöver för en bekväm vistelse: dusch, wc, bastu, diskmaskin och braskamin.

Incheckning sker från kl. 15.00 på ankomstdagen och utcheckning senast kl. 11.00 på avresedagen.

Din mat lagar du i det stora gemensamma köket eller på den trevliga grillplatsen. Efter dina dagsutflykter är det perfekt att koppla av i bastun, umgås med andra gäster eller luta dig tillbaka i soffhörnan med TV.

Hos oss kan du åka skidor ända fram till dörren! Liftarna och toppstugan är öppna året runt, vilket betyder att du kan åka skidor och snowboard under vintern, eller satsa på vandring och utförsåkning på mountainbike under sommaren. Variationen på pister och cykelspår är stor.

Du hittar oss precis nedanför backarna, intill skid- och cykeluthyrningen, sportshopen och Kattis Kafé. Det är även nära till upplevelseparken Tomteland, vilket är perfekt för lite yngre besökare. På berget döljer sig även höghöjdsbana och frisbeegolfbana. Kort sagt finns här något för alla, oavsett årstid.

Välkomna till oss!

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er