STF Edsåsdalen Fjällstation

Hitta till STF Edsåsdalen Fjällstation

MED EGEN BIL TILL EDSÅSDALEN
Du kör på europavägar ända fram till Undersåker och även på de sista 8 km till Edsåsdalen är vägen asfalterad och den snöröjs dagligen och vid behov. Några exempel på körsträckor till Edsåsdalen:
Åre 23 km, Östersunds flygplats 83 km, Sundsvall 285 km, Stockholm 630 km, Göteborg 890 km, Malmö 1 110 km, Trondheim 168 km.

TÅG TILL EDSÅSDALEN/UNDERSÅKER
Vilken dag som helst under året kan du ta direkta dag- och nattåg till och från Undersåker (8km) Med tåg tar du dig smidigt och miljövänligt till fjällen. Nattågen har dagliga avgångar till Stockholm och Göteborg.

Taxitransfer från tågstationen i Undersåker till Edsåsdalen
bokas direkt via taxibolagen, se nedan

FLYG TILL EDSÅSDALEN
Det finns två internationella flygplatser, Åre Östersund Airport cirka en timme från Edsåsdalen och Trondheim Lufthavn Værnes i Norge ligger cirka två och en halv timme från Edsåsdalen. Båda flygplatserna har transfer till Undersåker under vintersäsongen. Det innebär att man bokar taxi sista biten till Edsåsdalen. Se vidare nedan.

TAXI

Björn Olssons Taxi
Tel: +46 (0)647-505 55

Taxi Åre