STF Edsåsdalen Fjällstation

Bo bekvämt i Edsåsdalen
Edsåsdalen är den lilla fjällbyn med det stora hjärtat. Välj om du vill bo på vår fjällstation Köjagården, på vandrarhemmet Renfjällsgården med självhushåll eller hyr en egen stuga. Var du än bor i byn har du spår, backar och fjällnatur direkt utanför dörren.

Köjagården
Huvudbyggnaden Köjagården är en klassisk fjällstation med anor från början av 1900-talet och ligger beläget mitt i byn med utsikt över fjällvärlden. Vår äldsta del är fortfarande bevarad och i full drift. Här kan man passa på att njuta av de vackra takmålningarna i original och i anslutning till gillestugan finns vårt fjällmuseum där lokala konstnärer finns utställda samt ett bibliotek.

I Köjagården finns 127 bäddar och här erbjuder vi halvpension för enskilda och grupper i rum med egen D/WC.  Här finns rum för 2 – 4 personer samt lägenheter för 4-6 personer. Under sommaren erbjuds även självhushåll i lägenheterna. Några av lägenheterna kan bokas med husdjur. Köjagården har restaurang och mysiga sällskapsutrymmen, lekrum, torkrum, vallarum samt en populär pool och bastu.

Vårt vandrarhem
I Renfjällsgården erbjuds vandrarhemsboende för enskilda och grupper i fräscha och funktionella 2- och 4-bäddsrum med våningssängar. Totalt finns 80 bäddar i 24 rum, varav 20 har egen dusch/wc. Några av rummen kan bokas med husdjur. Gemensamt självhushållskök, matsal och sällskapsutrymmen samt pingisrum/lekrum för barn.

I byggnaden finns pjäxrum, vallningsrum, torkrum och bastu. För den som vill går det utmärkt att boka frukost och övriga måltider i restaurangen på Köjagården som ligger tvärs över barnbacken, ca 150 m.

Bo i fjällstuga
Våra stugor har alla en mycket hög standard. Sköna sängar, de flesta har bastu, öppen spis och solaltan i söder. Husen ligger i en vacker fjällsluttning som under vintern är skidbacke och på sommaren betar djur i hagarna runt gården. Det är ca 1 km till receptionen och restaurangen i Köjagården, men det är ski in ski out till backar och längdspår.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er