STF Bråtadal/Svartrå Vandrarhem

Mer om STF Bråtadal/Svartrå Vandrarhem

Bråtadal vandrarhem ligger i inre Halland i gränslandet mellan Åkulla bokskogar och Ätradalen, 10 km från Ullared. Här är livet enkelt och naturligt. Njut av tystnad och mörker om kvällen, känn doften av skog och ibland också nybakat bröd. Vår fina bad- och fiskesjö Björkasjö liksom bokskogen inpå knuten ger goda möjligheter till fina naturupplevelser. Här finns ingen lyx eller dyr design, men en genuin atmosfär med tidstypiska möbler och unik charm.

Vandrarhemmet är varsamt renoverat och rummen är mysiga med bekväma resårsängar och i flerbäddsrummen även våningssängar. Duschar och toaletter finns i korridoren och i jordhuset, som är en tillbyggnad med ekologiska toaletter. Sovrummen ligger på andra våning utan hiss, vänligen kontakta oss innan du gör din bokning, om detta skulle kunna vara ett problem. Vi har ett stort och fräscht gästkök, med den mesta utrustningen man kan tänkas behöva.

Området Åkulla bokskogar består av många sjöar, naturreservat och vandringsleder av varierande längd och svårighet, som länkas samman via ett drygt 65 km långt stigsystem. Värda att nämna är bland annat Bockstenstigen, där man kan besöka Bockstensmannens fyndplats, eller Hallandsleden som passerar i utkanten av området.

Sommartid serverar vi frukostbuffé och öppnar ett mysigt sommarcafé med hembakat, på ekologiska och närproducerade råvaror. Det finns också möjlighet att titta på konst och hantverk eller hyra utrustning såsom kanot, cykel eller fladdermusdetektor.

Receptionen är öppen kl 10-20 under högsäsong, juli-augusti. Övrig tid stämmer vi av med gästerna om incheckningstid. Vi rekommenderar alltid förbokning.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er