STF Åsa/Kuggaviksgården Vandrarhem

Mer om STF Åsa/Kuggaviksgården Vandrarhem

Åsa ligger på en halvö som utgörs av ett naturreservat och heden som sträcker sig över halvön bjuder på en storslagen utsikt över havet. Trots närheten till det myllrande sommarlivet är detta en lugn oas med tid och plats för samvaro och möten. Kuggaviksgården ägs av IOGT-NTO, som är en av Sveriges största nykterhetsorganisationer. Därför erbjuder vi en garanterat drogfri miljö, där alla upplevelser blir äkta och opåverkade. För dig som gäst innebär det att ingen alkohol eller andra droger får förtäras på anläggningen.

Kuggaviksgården består av flera byggnader, varav de äldsta byggdes i början av 1900-talet som en sommarkoloni för barn. Dessa har renoverats utifrån dagens krav, men med bibehållen stämning och atmosfär som minner om historien.

Vår idé och ambition är att vara ett prisvärt alternativ för familjen, det lilla företaget, skolklassen eller föreningen. Därför erbjuder vi ett flexibelt boende där du själv kan välja exempelvis om du vill ta med lakan eller hyra av oss, städa själv eller köpa tjänsten. Det finns även fina möjligheter till självhushåll, där du själva kan fixa både frukost, lunch och middag. Vänligen observera att vi inte erbjuder frukostservering.

På Kuggaviksgården finns även fina lokaler för kurser, konferenser, personalmöten, lägerskolor och föreningsträffar. För grupper har vi även möjlighet att erbjuda frukost och måltider mot förbeställning. Vi har öppet hela året. Välkommen att kontakta oss för offert!

Vi har öppet för incheckning mellan kl 15.00-17.00. Vid senare ankomst måste du kontakta oss i god tid i förväg.

Varmt välkommen!

Anpassningar med anledning av Corona
För att du som gäst ska känna dig trygg när du kommer till oss i Coronatider har vi gjort nedanstående anpassningar i vår verksamhet. Denna information kan komma att uppdateras löpande.

• Vi följer noggrant utvecklingen av hälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar våra rutiner utifrån dessa.
• Vi har skärpta regler och tydliga instruktioner för våra anställda kring situationen och hur de ska undvika smittspridning.
• Vid alla bokningar under den här perioden arbetar vi hårt för att dela upp boende i olika fastigheter så minimal exponering sker.
• Vi har också utökad städning i allmänna toaletter och utrymmen.
• Restaurangen serverar inte frukost och vid måltidsbeställning dukas med 2 meters avstånd mellan måltidsgäster.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er