STF Arthotel Tornedalen

Mat & dryck

Måltider – privat kock
Vi lagar all mat från grunden i vårt eget kök. Och så lång det är möjligt använder vi oss av lokala råvaror. Släkt och vänner jagar och fiskar och plockar svamp och bär åt oss, liksom vi som arbetar på Arthotel. Vår husfru slungar egen honung och odlar mandelpotatis och grönsaker. Svarta vinbär och rönnbär växer utanför dörren – i vår egen trädgård. Nu i sommar ska vi starta egna odlingar och bli självförsörjande med grönsaker, rotfrukter, potatis och örter. Äggen som levereras till dörren läggs av glada höns i grannbyn Bäckesta.

Och kan nämnas att vi har fullständiga rättigheter, och bar i huvudbyggnaden Wennberg. Frukost ingår alltid. Därutöver har du möjlighet att välja mellan helpension eller trerätters middag som tillval.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er