STF Nyrup Naturhotell

Nedvarvning på Nyrups Naturhotell

En vistelse med guldkant där du njuter av stillhet, samvaro och närvaro. Sov gott i en mongolisk yllehydda med bokskogens ljud utanför, laga din mat över öppen eld, följ naturens rytm och lugn.

Här kommer du med bil till Naturhotellet och parkerar på vår parkering i skogen. Efter en kortare promenad når du Nyrups Naturhotell där en lokal ost med alkoholfri dryck står framdukad i din yllehydda. Framåt kvällen lagar du mat över elden på utvalda råvaror och sover sedan gott i bäddad säng till skogens sus.

Efter en stärkande frukost som du tillagar över öppen eld vandrar du någon av de vackra slingorna i den böljande bokskog, upp och ner för en 180 miljoner år gammal vulkan. du kan välja mellan sex och 18 kilometers vandring. Ta med dig soppa att värma på trangiaköket eller värm den när du kommer till baka till Naturhotellet. Efter en god natts sömn njuter ni av den avslutande frukosten, innan du ger dig av hemåt.

I priset ingår:
2 nätter i egen yllehydda
Råvaror för 2 middagar och 2 frukostar
Lokal ost med alkoholfri dryck
En god soppa som vandringslunch
Lån av triangiakök under vandringen
Sänglinne, Slutstädning
Karta och vandringsbeskrivning