STF Vickleby/Bo pensionat

Försommar på Öland

Upplev försommaren när den är som vackrast. Under Kristi Himmelsfärd öppnar Öland upp och erbjuder fantastiska naturupplevelser, konst, kultur och mat i alla dess former.

Att besöka Öland under Kristi Himmelsfärdshelgen som infaller 26-29 maj samtidigt som orkidéerna står i full blom och fågelsträcken är som bäst är en upplevelse utöver det vanliga.

Orkidéerna är på plats, ön bubblar av härligt kulturliv och fågelrariteterna är inte ovanliga vid Ottenby. Shoppa, ät gott och upplev konst & kultur från Långe Jan i söder till Långe Erik i norr. Efter en dag full av nya intryck bor du bekvämt i pittoreska Vickleby på STF Bo Pensionat och avnjuter pensionatsbuffé med smaker från det Öländska skafferiet. Det blir en helg av naturupplevelser och lantliv med aktiviteter över hela Öland.

I priset ingår:
Boende i tre nätter med del i dubbelrum - 200 kr tillägg för enkelrum
Linne
Slutstädning
3 frukostbuffé
2 tvårätters middag serverad i buffé
1 försommarbuffé med pensionatets specialiteter

Tillägg specialkost 100 kr/ändrad måltid.

Kategorier:

Kultur & Stad Vår