STF Hemavan Fjällstation

Flora och geologivandring i Hemavan 2022

En fjällvecka för dig som vill kombinera vandring och dagsturer med nya kunskaper om fjällets flora, geologi och den samiska kulturen.

Tillsammans gör vi dagsturer till geologiskt och botaniskt intressanta platser. Vi kommer även att lära oss en del om samisk kultur som har funnits i området sedan urminnes tider. Vi gör turer som är anpassade efter gruppen. Vilken tur det blir bestäms från dag till dag beroende på väder, vind och dagsform. På kvällarna finns möjlighet för den som vill att vara med på bildvisningar, samtal och kanske en andakt i kapellet.

Läs mer på: www.hemavanfjallstation.se/temaveckor-kurser/flora-geologivandring/

I priset ingår:
5 nätter i delat tvåbäddsrum.
Helpension inkl. lunchpaket.

Det går att boka 1 eller 2 vuxna åt gången online. Ytterligare vuxna eller barn i samma rum kan bokas via e-post. Enkelrum kan bokas mot en tilläggsavgift på 1520:- i nästa steg. Avbokning kan ske fram till 30 dagar innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp. Vid för få anmälda kan arrangemanget ställas in fram till 30 dagar före start.

Kategorier:

Fjällvandring Sommar Vandring

18 Jul 2022 - 24 Jul 2022

Pris från:

7695 kr

Medlem i STF | Boende ingår Per person i 2-bäddsrum. Städning och sänglinne ingår ej.