STF Kebnekaise Fjällstation

Kebnekaise - Topptur Fortsättningskurs

Detta är kursen för dig som har tidigare erfarenheter av toppturer samt lavinkunskap och nu vill ta nästa kliv i utvecklingen. Kebnekaise har perfekta skidterrängen för att utveckla och slipa dina topptursfärdigheter.

Under tre intensiva dagar bygger vi på tidigare kunskaper om lavinsäkerhet, skidteknik och turplanering. Efter kursen är målsättningen att du ska känna dig redo att genomföra dina egna drömturer. Efter härliga dagar på fjället återhämtar vi oss med god mat och trevligt umgänge på Kebnekaise Fjällstation.

I priset ingår: Boende i fyra nätter, helpension, guide

Förkunskapskrav: Deltagit på Storulvåns Topptur Grundkurs alt. motsvarande eller är en god skidåkare som har gått på topptur minst 5 gånger. Van vid transceiver, sond samt grävning. God Kondition, kunna vara aktiv utomhus minst 8 h.

Bra att veta:
För bokningsvillkor, se informationsblad.

Kategorier:

Skidåkning Topptur Turskidåkning Utförsåkning Vinter Vår