Kebnekaise – Skidbestigning sydtoppen

Boendets huvudsida:
STF Kebnekaise Fjällstation
Pris från: 2400 kr | Medlem i STF

Topptursförsök till Kebnekaise sydtopp vintertid – en lång och mäktig utmaning i storslagen miljö. Upplev Kebnekaisemassivet i vinterskrud tillsammans med våra erfarna fjällguider och njut av vacker skidåkning nerför Kebnekaises sluttningar.

Dag 1 (bokningsdatum) börjar vi med en förberedande halvdag med information om turen, utrustning samt lavinclinic.

Dag 2, Efterföljande dag lämnar vi fjällstationen tidigt på morgonen. På skidor eller splitboard och tar oss upp längs östra leden mot Kebnekaise. På vägen passerar vi Björlings glaciär och en klätterpassage innan vi förhoppningsvis når Kebnekaises sydtoppen. Har vi tur får vi avnjuta en av Sveriges vackraste utsikter. I rätta snöförhållanden får vi sedan njuta av ett av Sveriges finaste offpiståk.

I priset ingår

• Guide
  • Matsäck för topptursförsöket
  • Säkerhetsutrustning (klättersele, via ferrata sele och stegjärn)
  • Lavinuturstning (spade, sond och transciver)

Behöver du hyra utrustning maila kebnekaise.sport@stfturist.se

Bra att veta

• Reslängd/tid: 2 dagar
  • Gruppstorlek: Min 2 / max 5
  • Avbokningsvillkor: Viktigt att du tar del av informationen i programbladet. Turen kan eventuellt hållas på engelska för våra internationella gäster.
  • Åldersgräns: Åldersgräns: 16 år i målsmans sällskap
  • Guide: Tvådagars-arrangemang. Dag 1 (dagen du bokar på hemsidan) förberedande dag, samlingen kl 13:30. Dag 2, toppförsöket.
  • Förkunskapskrav: Förkunskapskrav: God kondtion. Du bör kunna åka offpist i varierande snöförhållanden. Vi rekommenderar inte höjdrädda personer att delta.

Kebnekaise – Skidbestigning sydtoppen

2025

2025

Pris från:

Sök & boka

Plats och kontakt

Hitta till boendet

GPS-koordinater:

N67.857836°, E18.643799°

Kontakt:

+46 101902360 bokningen@stfturist.se

Behöver du hjälp med bokningen?

Kebnekaise - Skidbestigning sydtoppen