STF Saxnäsgården Hotell och Vandrarhem

Saxnäsgården ligger vackert inbäddat mellan sjö, skog och fjäll. Här bor du på en komplett fjällanläggning med pool, bastu, sporthall, gym, butik, restaurang, kanot/kajak- och mountainbikeuthyrning. Med Marsfjällen och Kultsjön utanför dörren finns möjlighet till en mängd aktiviteter för hela familjen.

Telefon: +46-94037700

• Wifi
Läs mer om service
  • <1 km till badplats

Närmare än 1 km till badplats.

• Bastu

Bastu finns.

• Butik

Proviant och/eller friluftsutrustning finns till försäljning. Sortiment varierar. Upptäck utbudet i våra fjällstugor här.

• Frukost högsäsong

Frukost finns att köpa under boendets högsäsong.

• Guider

Guider finns att hyra.

• Husdjur tillåtna

Ett begränsat antal djurrum finns.

• Restaurang högsäsong

Boendets restaurang är öppen under högsäsong.

• Tillgänglighetsanpassad

Boendet följer de riktlinjer som tidigare fanns rekommenderade av organisationen DHR. DHR arbetar inte längre med denna typ av riktlinjer vilket gör att vi inom STF håller på att arbeta fram en egen standard för tillgänglighetsanpassning som tydligt visar dig som gäst vad du kan förvänta dig av ett tillgänglighetsanpassat boende inom STF. Tills dess att vi är klara med de nya riktlinjerna rekommenderar vi dig att ta direktkontakt med boendet för att säkerställa att tillgängligheten stämmer överens med dina behov.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

Hållbarhet

Hållbarhetslöftet
Läs mer om hållbarhet
  • Hållbarhetslöftet

Anläggningen har avgett STFs Hållbarhetslöfte om att arbeta hållbart i den dagliga driften.

Mer om Fjäll

De svenska fjällen är ett självklart resmål sommar som vinter. Vandra eller skida längs Kungsledens 400 kilometer långa ledsystem eller ta ett kvällsdopp under midnattsolen. Oavsett vad du vill uppleva så är äventyret alltid nära!

Mer om Naturnära

Den svenska naturen är storslagen och bjuder på allt från kustlandskap till fjäll, grönskande ängar och täta skogar. Oavsett vart du befinner dig är det aldrig långt ut till naturen med obegränsade resurser för både aktivitet och vila.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er