STF Abisko Turiststation

Abisko - Nuolja Offpistguidning

Följ med våra erfarna guider på offpistvisning. Vi visar dig till de finaste åken och den bästa snön för dagen.

Nuolja Offpist kan vara en utmaning att läsa av för att hitta de bästa åken, då det inte finns några preparerade backar. Genom att följa med våra erfarna guider en förmiddag på offpistvisning så lär du känna fjället bättre, och kan sedan använda tipsen du får för att hitta den finaste snön och de roligaste åken på egen hand.

I priset ingår:
Guide
Lavinsäkerhetsutrustning (ryggsäck, transceiver, sond, spade)

Förkunskapskrav:
För att följa med på offpistvisning behöver du känna dig säker på skidorna och kunna åka obehindrat i röd backe.

Bra att veta:
Skidpass ingår ej i priset, utan behöver köpas separat.
Programmet kan ändras beroende på rådande väderförhållanden.

Avbokning kan ske fram till 14 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Resealternativ

Läs mer om hur du tar dig till och från Abisko under fliken "hitta hit", direktlänk finner du här: https://www.svenskaturistforeningen.se/anlaggningar/stf-abisko-fjallstation/hitta-hit/

Kategorier:

Skidåkning Utförsåkning Vinter