Helags - Fjällrävssafari

STF Helags Fjällstation

Helags - Fjällrävssafari

Vill du se Sveriges enda arktiska rovdjur? Följ med våra kunniga guider på en spännande fjällrävssafari till en bebodd lya. Lär dig mer om fjällräven, dess liv och historia och förhoppningsvis får ni också syn på dem i kikaren!

På dagen för fjällrävsturen samlas gruppen i storstugan för information och vandrar sedan en sträcka på 2-3 km till en bebodd fjällrävslya. Du får vara med och spana på lyan i kikare. Förhoppningsvis får vi syn på en en fjällräv, eller kanske till och med en lekande valpkull? Intäkerna från turen går till bevarandearbetet av fjällrävarna. Turerna bidrar både ekonomiskt och informativt till att gynna fjällrävens överlevnad. Lyans belägenhet får inte spridas. Kan du bevara en hemlighet? Välkommen till fjällrävssafari på STF Helags! Turen går även att boka separat i mån av plats, kontakta oss för bokning.
I priset ingår
Helpension och boende i två nätter, bädd del i flerbäddsrum samt guidad fjällrävssafari.
Bra att veta
Turen avbokas 7 dagar före ankomst vid färre än 4 deltagare. Full återbetalning utgår i dessa fall. Turen är stillasittande, så ta med varma kläder, något att sitta på och en termos. Se välkomstbrev för fullständig information.

Kategorier:

Djurliv Fjällvandring Sommar Vandring