STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Vandringspaket på Brantevik och Österlen

Precis utanför dörren på STF Råkulle Vandrarhem går Signaturled Österlen, en av de finaste delarna av Skåneleden. När du vandrar här möter du naturen längs slingrande stigar, frodiga skogsdungar, vackra stränder, unika berghällar och charmiga fiskelägen.

Vi tycker själva mycket om att vandra och ger dig bästa tipset för dagen. Upptäck de två rundvandringar som stigfinnaren Karin Hoffmann hjälpt oss att ta fram. De utgår från vandrarhemmet, är 1 mil långa och mycket uppskattade. Ta bussen till Vik och vandra tillbaka hem till Brantevik via Baskemölla och Simrishamn. Eller ta bilen till Kivik, hoppa på bussen till Brösarp Torparebro och vandra tillbaka till bilen via böljande kulturlandskap och fina stränder. Hammars backar, Sandhammaren, Gårdlösa leden, Hagestad Naturreservat, Stenshuvud, Sträntemölla…ja, du hör…det finns så många fantastiska platser att uppleva via vandring. Året om för alla årstider har verkligen sin charm här vid havet. Och nästan bäst är att Österlen passar såväl nyfikna nybörjare som mer erfarna vandrare!

I paketet ingår:
Två övernattningar i del i 2-bäddsrum
Ekologisk frukost
Lunchpaket
Linne och slutstädning
Kartor, lån av vandringsböcker, personliga tips

Kategorier:

Höst Sommar Vandring Vår