STF Brantevik Råkulle Vandrarhem

Vandringspaket på Brantevik och Österlen

Precis utanför dörren på STF Brantevik Råkulle Vandrarhem går Signaturled Österlen, en av de finaste delarna av Skåneleden. Här möter du naturen längs slingrande stigar, frodiga skogsdungar, sköna stränder, unika berghällar och charmiga fiskelägen.

Vi berättar gärna om våra favorit vandringar. Om du till exempel vill slippa köra bil tar du bussen till Vik och vandrar tillbaka längs havet via Baskemölla och Simris Strandängar. Vill du bestiga ett berg ska du vandra i Stenshuvud Nationalpark. Och det finns såklart många fina rundvandringar häromkring. Rundtursgurun Karin Hoffmann har nyligen tagit fram två rundvandringar som utgår från just Brantevik. Du bestämmer och vi hjälper dig att hitta den schysstaste vandringen för dagen.
Alla årstider har sin charm här på Österlen. Skir grönska och ett eldorado av fåglar på våren. Det kvittras och flörtas i varje buske. Sommaren lockar med svalkande dopp och ljusa nätter. Hösten är äpplenas och färgernas tid och på vintern är det fint att vandra på frostiga stränder. Vandringarna på Österlen passar såväl nyfikna nybörjare som mer erfarna.

I paketet ingår:
Två övernattningar i del i 2-bäddsrum
frukost
Lunchpaket
Linne och slutstädning
kartor, lån av vandringsböcker och personliga tip

Kategorier:

Höst Sommar Vandring Vår