Jämtland - Vålådalsfyrkanten i sommar

Vålådalsfyrkanten är en vandringstur mellan STFs fjällstugor Stensdalen, Vålåstugan och Lunndörren. Vi njuter av det enkla livet på fjällstugorna, närheten till naturen och gemenskap. En fantastisk tur i ett av fjällens mest klassiska områden!

Du kanske har vandrat mellan fjällstationer och är redo för en ny och annorlunda upplevelse? Från urskogen i Vålådalen vandrar vi upp på kalfjället och övernattar i fjällstugorna där vi får vara delaktiga i upplevelsen genom att hämta vatten, hugga ved och laga mat. En annorlunda och genuin fjällupplevelse! Vi ser fram emot att få göra denna turen tillsammans med Dig!

10-13/7
6-9 /9
20-23/9

Medlemspris: 4895 kr

Vad ingår i priset
Boende: Tre nätter med del i flerbäddsrum i fjällstuga.
Måltider: Helpension
Ledare: Guide
Övrigt: Säkerhetsutrustning

Deltagarantal (min/max): 4/12
Minimiålder: 18 år
Förkunskapskrav: god kondition, vi kommer vara aktiva hela dagarna

Bra att veta:
Inspirerande ledare lär oss mer om fjällen, vad som finns där och vilka roliga upplevelser som gömmer sig bakom nästa fjällbjörk. Med Storulvån Fjällstation som en trygg hamn ger vi oss ut på dagar fulla med lärorika äventyr!

Under veckan spenderar vi så mycket tid som möjligt ute på fjället eller i dalens björksskog. Vi vandrar, gör toppturer och leker tillsammans med våra nya kompisar! På Storulvån Fjällstation bor vi bekvämt, bastar och återhämtar oss efter dagarnas aktiviteter (det finns även möjlighet att testa att bo ute i tält någon av nätterna!)

Datum:
25-29 Juni
2 - 6 Juli
9-13 Juli

Vad ingår:
Del i 2- eller 4-bäddsrum
Helpension
Säkerhetsutrustning, lån av tält, sovsäckar, liggunderlag m.m.
Ålder: 4-12 år

Bra att veta:
1-2 veckor innan turen/kursen kontaktar guiden alla deltagare för att stämma ev. frågor.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Kombinationsturer Sommar Vandring