Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

Jämtland - Vålådalsfyrkanten

Vålådalsfyrkanten är en vandringstur med lagom långa dagsetapper mellan STFs fjällstugor Stensdalen, Vålåstugan och Lunndörren. Vi njuter av det enkla livet på fjällstugorna, närheten till naturen och gemenskap. En fantastisk tur i ett av fjällens mest klassiska områden!

Du kanske har vandrat mellan fjällstationer och är redo för en ny och annorlunda upplevelse? Från urskogen i Vålådalen vandrar vi upp på kalfjället och övernattar i fjällstugorna där vi får vara delaktiga i upplevelsen genom att hämta vatten, hugga ved och laga mat. En annorlunda och genuin fjällupplevelse! Vi ser fram emot att få göra denna turen tillsammans med Dig!

10-13/7
19-22/7
6-9 /9
20-23/9

Medlemspris: 4895 kr

Vad ingår i priset
Boende: Tre nätter med del i flerbäddsrum i fjällstuga.
Måltider: Helpension
Ledare: Guide
Övrigt: Säkerhetsutrustning

Deltagarantal (min/max): 4/12 (Max 8 10-13/7/
Minimiålder: 18 år
Förkunskapskrav: god kondition, vi kommer vara aktiva hela dagarna

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Kombinationsturer Sommar Vandring