Jämtland - Tältvandring Grundkurs

STF Storulvån Fjällstation

Jämtland - Tältvandring Grundkurs

Vill du lära dig mer om hur du planerar och genomför egna turer på fjället? Under 4 dagar bor, lever och lär vi på fjället med målet att bli bättre friluftsmänniskor. Jämtlandsfjällen är ett bra klassrum som ger oss upplevelser och lärdomar för livet!

Under ledning av erfarna guider får vi tips och genomgångar i ämnen som är viktiga att behärska när man ger sig ut i naturen. Navigering, turplanering, lägerplats, vadning är några av dom ämnen som vi lär oss mer om. Efter avslutad kurs är målsättningen att du ska känna dig trygg med att planera och genomföra egna fjällturer. Maten är förberedd och planerad men vi lagar den själva, i de tältgrupper som vi blivit indelade i. Efter innehållsrika kursdagar får vi tillfälle att vila ut i lägret och ta in upplevelsen att vara ute på fjället. Vi kommer både nära naturen och varandra. Vi ser verkligen fram emot att få göra denna kurs med Er!

25-28/7
1-4/8
8-11/8

Medlemspris: 4095 kr

I priset ingår
Tre nätter i tält.
Guide, mat, säkerhetsutrustning, tält, liggunderlag, sovsäck, kök.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Kombinationsturer Sommar Vandring