Tänk på att det råder eldningsförbud i princip i hela landet. Nu är det viktigare än någonsin att vi alla njuter av naturen på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer på Länsstyrelsen.se för exakt information om vad som gäller på just din plats

Jämtland - Tältvandring Grundkurs

STF Storulvån Fjällstation

Jämtland - Tältvandring Grundkurs

Vill du lära dig mer om hur du planerar och genomför egna turer på fjället, då är detta kursen för dig! Under 4 dagar bor, lever och lär vi på fjället med målet att bli bättre friluftsmänniskor.

Jämtlandsfjällen är ett bra klassrum med mycket variation som garanterat kommer ge oss upplevelser och lärdomar för livet! Under ledning av erfarna guider får vi tips och genomgångar i ämnen som är viktiga att behärska för att ge sig ut i vilda fjäll. Maten är förberedd och planerad men vi lagar den själva, i de tältgrupper som vi blivit indelade i. Vi kommer nära naturen under de timmar som vi spenderar på våra olika lägerplatser.

26-29/7
2-5/8
9-12/8

Medlemspris: 3970 kr

I priset ingår:
Tre nätter i tält.
Guide, mat, säkerhetsutrustning, tält, liggunderlag, sovsäck, kök.

Förkunskapskrav:
God kondition, vi kommer vara aktiva hela dagarna och gå utanför lederna stor del.

Bra att veta:
1-2 veckor innan turen/kursen kontaktar guiden alla deltagare för att stämma ev. frågor.

Avbokning kan ske fram till 30 dygn innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Fjällvandring Kombinationsturer Sommar Vandring