STF Abisko Turiststation

Abiskojaure för dig med funktionsvariation

Naturen och fjällen är för alla. I den södra delen av Abisko nationalpark ligger en tillgänglighetsanpassad fjällstuga som välkomnar till upplevelser i vacker fjällmiljö.

Efter en utsökt trerättersmiddag på Abisko Fjällstation, ges tips och råd av certifierade guider om att vistas på fjället. På morgonen ger vi oss iväg till Abiskojaure till fots eller med Helikopter(ingår ej). Tillsammans upplever vi den majestätiska fjällvärlden, lär oss mer om flora och fauna i området och badar vedeldad bastu. Nästa dag finns möjlighet till dagstur eller bara njuta av livet i fjällen. Efter den andra natten i Abiskojaure börjar vi resan tillbaka till Abisko Turiststation, där en god trerätters middag och en hotellsäng väntar. Efter en gemensam frukost avslutas arrangemanget.

I priset ingår:
Två nätter logi enkel/dubbel-rum ink frukost, linne städ. (första och sista natten)
Två nätter logi, ospec i fjällstuga
Två 3-Rätters middag på Fjällstation
Proviant i fjällstuga
Två certifierade fjällförare, varav en med egen funktionsnedsättning

Informationsblad

Kategorier: