Årsmöte 2022

• Samling: STF Vandrarhem Målkullan Mora , 15:00
  • Plats: STF Vandrarhem Målkullan Mora
  • För vem? Alla
  • För mer information och anmälan: stfofwansiljan@stfturist.se

Typ av aktivitet: PR-arrangemang

• 30 Jan 2022

Årsmöte 2022

Mer information kommer i god tid före årsmötet

Söndag 30januari 2022 kl 1500

Medlem: Gratis

• 01 Feb

Studiecirkel vinterfjäll

Häng med oss på vinterns studiecirkel där vi träffas vid två tillfällen innan vi ger oss ut på fjälltur i Rogens fascinerande natur! Inledande träffen är rent teoretisk där vår guide Maud Wessman Dernebo både visar bilder och beskriver vår kommande tur. På första träffen kommer vi även gemensamt välja på två olika boendealternativ. Vår tur kommer att gå till Rogenområdet i Härjedalen, landskapet kring den stora sjön Rogen som är särpräglat med sina väldiga stenblock, lavklädda gammeltallar och labyrinter av sjöar. Den andra träffen ses vi i Orsa Grönklitt för att testa en heldagstur med packning, vi kommer åka mellan 10-15 km denna dag så packa rejält med fika.

Detta ingår: -Två inledande träffar varav en teoretisk och en praktisk. -Vår rutinerade guide Maud Wessman Dernebo med stor kunskap om Rogenområdet och fjällturer både vinter och sommar. -Logi tre nätter i fjällstuga. -Tre dagar frukost och middag som vi hjälps åt att laga till i stugorna och vi hjälps även åt att transportera maten i våra packningar under turen. -Säkerhetsutrustning i form av spadar och vindsäckar. Detta ingår inte: -Transport till och från Fryksås -Transport till och från Rogenområdet -Lunch samtliga dagar. Vem kan delta? Du bör kunna åka 15-20 km skidor med packning per dag. Datum: 1/2 Första träffen i Studiefrämjandets lokaler i Orsa kl 18.30. 19/2 Skidtur i Orsa Grönklitt/Fryksås, samling kl 10.00 i Fryksås. 24 - 27 /3 Rogen. Max antal deltagare: 15 Minst antal deltagare: 7 Anmälan är bindande efter första träffen.

Medlem: 3100 kr

Icke-medlem: 3500 kr