Tillsammansläger

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. I Svenska Turistföreningens TILLSAMMANS möts nyfikna tjejer och killar mellan 15-20 år från hela Sverige. Vi har olika etniska, kulturella och sociala bakgrunder och vi använder våra erfarenheter för att lära oss mer om oss själva och andra. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer. Genom utflykter och läger upptäcker vi nya platser och lär känna Sverige.

Vad gör man på ett TILLSAMMANS-läger?

Under TILLSAMMANS-lägret träffar du nya vänner, skrattar och testar massa nya saker. Vi gör övningar, åker på utflykter och umgås. Vi hjälps alla åt att våga vara oss själva. För det är vad TILLSAMMANS handlar om. Att våga möta upptäckterna tillsammans och lära sig någonting nytt längs vägen.

Vad är grejen?

Förutom att du får träffa en massa härliga tjejer eller killar får du även upptäcka ställen i Sverige som du kanske inte visste fanns. Ett läger för dig som är nyfiken på att lära dig mer om dig själv, andra, Sverige och världen.

Kommande läger

TILLSAMMANS I BORENSBERG 27-30/10 ( anmälan avstängd)

I höst är det dags igen – TILLSAMMANS-läger för tjejer och vi hoppas att det blir något utöver det vanliga. Vi kommer upptäcka området kring Borensberg vid Göta Kanal och bo på det mysiga gamla glasbruket STF Borensberg. Här erbjuds allt från vandring, samarbetsövningar och matlagning i det fria. Vi bor på anläggningen med fantastiskt vacker natur direkt utanför dörren!