STF Tillsammans

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. I Svenska Turistföreningens ungdomsverksamhet STF Tillsammans möts nyfikna tjejer och killar mellan 16-20 år. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer.

STF Tillsammans i Stockholm och Göteborg

Under 2019 startar vi upp lokala STF Tillsammans-grupper i Stockholm och Göteborg. Vi har separata grupper för tjejer och killar. Just nu har vi en grupp för tjejer i Stockholm, och en grupp för killar i Göteborg.

Vi tror på möten och upptäckarglädje som ett sätt att föra människor närmare varandra. Med fokus på natur, kultur och integration arrangerar vi aktiviteter, diskussionsgrupper och lokala helgläger för ungdomar i åldern 16-20 år. Vi har olika etniska, kulturella och sociala bakgrunder och vi använder våra erfarenheter för att lära oss mer om oss själva och andra. Vi möter nya vänner och lär känna andra kulturer. Genom lokala aktiviteter och läger upptäcker vi nya platser och lär känna Sverige.

NYHET! STF Tillsammans Göteborg killar

Identifierar du dig som kille, är mellan 16 och 20 år, bor i närheten av Göteborg och vill upptäcka Sverige genom kultur- och naturupplevelser tillsammans med andra? Titta hit!

Nu startar vi upp en STF Tillsammans-grupp för killar i Göteborg. Gruppen kommer bestå av ca 20 deltagare och leds av Svenska Turistföreningens ledare. Vi kommer göra olika aktiviteter i och utanför Göteborg, och ha ett helgläger i höst.

Den första aktiviteten blir en vandring på en ö i Göteborgs skärgård den 16 juni. Därefter är träffarna preliminärt planerade till kvällen den 10 juli, heldag 31 augusti och helgen 19-20 oktober.

Du måste vara medlem i STF för att göra en anmälan. Bli medlem här.

Anmäl dig här – (du skickas vidare till Studiefrämjandets webbplats)

STF Tillsammans Stockholm tjejer

Våren 2019 startade vi upp en lokal STF Tillsammans-grupp för tjejer i Stockholm! Identifierar du dig som tjej, är mellan 16 och 20 år och längtar efter att få upptäcka Sverige genom kultur- och naturupplevelser tillsammans med andra? Titta hit!

Vi kommer göra fem olika aktiviteter i Stockholm med omnejd samt ett helgläger i höst. Gruppen kommer bestå av ca 20 deltagare och leds av STFs ledare. Ansökan är inte bindande, skicka in din intresseanmälan idag!

Anmäl dig här – (du skickas vidare till Studiefrämjandets webbplats)

Lokala STF Tillsammans-grupper

• Ansökan är öppen under hela året
  • Cirka 5 aktivitetsträffar under året
  • 1 helgläger
  • Ledare är alltid med på träffarna
  • Gruppen kommer bestå av max 20 personer
  • Allt är gratis, ingen utrustning eller förkunskap behövs
  • Medlemskap i STF är ett krav. Bli medlem här.

Vad är på gång?

Följ oss på Facebook så vet du vad som är på gång hos oss!

Är du intresserad av att engagera dig som ledare? Kika här!