Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kebnekaise Fjällstation

Hitta till STF Kebnekaise Fjällstation

För att ta dig till Kebnekaise tar du dig först till Nikkaluokta, där vägen slutar. Nikkaluokta har under säsong dagliga bussförbindelser med Kiruna.
Resa med tåg eller buss från Stockholm till Nikkaluokta tar cirka 19 timmar.

Flyg Stockholm-Kiruna 1,5 tim. Flyg ger höga klimatutsläpp per kilometer, välj därför hellre tåg och buss om det är möjligt.

Från Nikkaluokta är det sen 19 kilometer vandringsled/skidåkning. Du följer Dag Hammarskölds led (leden mellan Abisko-Nikkaluokta) genom Ladjovagges bördiga dalgång, utmed upprinnelsen till Kalix älv, en av de stora outbyggda nationalälvarna. Beräknad tidsåtgång cirka 5-8 timmar.

Möjlighet till transport med båt under sommartid och skoter under vintertid finns med lokala transportföretag. STF har tyvärr inte möjlighet att boka era transporter.

TRANSPORTER
Tågtrafik: https://www.sj.se
Busstrafik: https://nikkaluoktaexpressen.se/
Båttrafik: http://www.enoks.se/battrafiken/