STF Kebnekaise Fjällstation

Middag två rätter på Kebnekaise

I nästan 30 år arbetade Elsa Göransson som föreståndarinna på STF Kebnekaise fjällstation. Vi har låtit oss inspireras av såväl gemytet och gemenskapen kring den gemensamma måltiden, som kokkonsten så som den var på Elsas tid.

Varje kväll serveras en 2-rätters middag. Hos oss går mättnad och matupplevelse hand i hand. På tallriken finner du kött och fisk direkt från det närliggande området. Vegetariska middagsalternativ är en självklarhet. Vänligen meddela oss eventuella allergier vid bokningstillfället, skriv en notering under meddelande/önskemål till Kebnekaise.

Pris per person: 395 kr
Pris per barn: 0-5 år gratis, 6-15 år -halva priset

I priset ingår: Varmrätt & dessert inkl smör, bröd och kaffe (ex dryck)

Bra att veta:
Under vintern 5/3-25/4 serveras middag kl 18.30
Under sommar 22/6-19/9 har vi tre sittningar kl 17.30, 19.15, 21.00.
Som alternativ till middagen i restaurangen kan vi rekommendera "Elsas matlåda" som består av hemlagad mat som tillagas på stationen. Matlådan säljs i vår butik. Den kan sedan värmas och ätas i vårt gästkök i servicebyggnaden alternativ värmas på eget medhavd kök.

Avbokning kan ske till 7 dygn (168 timmar) innan ankomst. Därefter sker ingen återbetalning av erlagt belopp.

Kategorier:

Kultur & Stad Sommar Vinter