tre vandrare längs en etapp på sörmlandsleden

Flexibla bokningsvillkor

STF har ett fortsatt stort fokus på att kunna erbjuda dig en trygg vistelse under rådande pandemi. Vi följer utvecklingen noga och är redo att snabbt anpassa vår verksamhet utifrån Folkhälsomyndighetens allmänna råd. Bokar du via vår hemsida har du som alltid flexibla bokningsvillkor, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras. Information om våra coronarelaterade anpassningar och bokningsvillkor hittar du nedan.

Trygg vistelse i coronatider

Mer information om hur STF anpassat vår verksamhet och vad du som gäst behöver tänka på när du besöker oss i pandemitider hittar du via länken nedan.

Trygg vistelse i coronatider

Flexibla bokningsvillkor i detalj

Bokningar som endast avser boende kan du oavsett anledning avboka helt kostnadsfritt ända fram till 7 dagar före ankomst. På vissa av våra boenden, däribland alla våra fjällstugor, kan du avboka ända fram till kl 18.00 dagen före ankomst.

För bokningar som avser paketupplevelser där guider eller instruktörer och andra kringkostnader ofta ingår ser avbokningsvillkoren lite annorlunda ut. På de allra flesta paketupplevelser har du möjlighet till kostnadsfri avbokning fram till och med 30 dagar före ankomst.

Specifika villkor för exakt det boende eller den paketupplevelse du är intresserad av hittar du under rubriken ”Prisvillkor” när du går vidare för att boka. För redan genomförda bokningar hittar du avbokningsreglerna i din bekräftelse på din mail.

Du kan själv logga in på ”Min bokning” med inloggningsuppgifterna i bekräftelsen för att eventuellt avboka.

Vänligen notera att ovan villkor gäller individuella bokningar (ej grupper) gjorda på svenskaturistforeningen.se eller STFs Bokning per mail eller telefon.