Just nu är det många som ringer till oss och vi har därför längre väntetider än normalt. Information från STF med anledning av coronaviruset hittar du här. Vi befinner oss i ett akut ekonomiskt läge och kämpar nu för att rädda vår 135-åriga förening. Läs här hur du kan hjälpa.

tre vandrare längs en etapp på sörmlandsleden

Flexibla bokningsvillkor

Det är märkliga, ovissa tider vi just nu befinner oss i men en sak vet vi - naturen finns kvar därute. Och om vi får gissa, så kommer längtan efter just naturupplevelser, svemester och småskaliga boenden att vara extra stor den närmsta tiden.

Trygga villkor vid bokning

För dig som vill planera och boka boende inför vårens långhelger och sommarens svemesterveckor kan det säkert kännas tryggt att STF i grunden har generösa avbokningsregler när du bokar på vår hemsida. Allt för att du som gäst ska kunna vara flexibel, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras.

Bokningar som endast avser boende kan du oavsett anledning avboka helt kostnadsfritt ända fram till 7 dagar före avresa. På vissa av våra boenden kan du till och med avboka så sent som kl 18.00 dagen före ankomst.

Bokningar som avser paketupplevelser där guider eller instruktörer och andra kringkostnader ofta ingår, ser avbokningsvillkoren lite annorlunda ut. På de allra flesta paketupplevelser har du möjlighet till kostnadsfri avbokning fram till och med 30 dagar före ankomst.

Rabatterade bokningar, bokningar gjorda till kampanjpris och erbjudanden är vanligtvis inte om- och avbokningsbara vilket innebär att STF behåller 100% av priset för bokningen oavsett när avbokning sker.

För dig med avresa fram till och med 26 april gäller uppdaterade av- och ombokningsregler i samband med corona. Läs mer här

Specifika villkor för exakt det boendet eller den paketupplevelse du är intresserad av hittar du under rubriken ”Prisvillkor” när du går vidare för att boka. För redan genomförda bokningar hittar du avbokningsreglerna i din bekräftelse på din mail.