tre vandrare längs en etapp på sörmlandsleden

Trygg vistelse och flexibla villkor

Det är märkliga, ovissa tider vi just nu befinner oss i men en sak vet vi – naturen finns kvar där ute! För att kunna erbjuda dig som gäst en trygg vistelse när du besöker oss i coronatider har vi gjort en mängd anpassningar på våra boenden. Vad gäller avbokningsregler så erbjuder STF alltid generösa villkor när du bokar på vår hemsida. Allt för att du ska kunna vara flexibel, oavsett om det är dina egna semesterplaner eller omvärlden som förändras.

Coronaanpassningar på våra boenden

För att kunna erbjuda dig som gäst en trygg vistelse i coronatider så har vi anpassat verksamheten på våra boenden på en mängd olika sätt i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Som gäst hos oss är det viktigt att du vet vilka förutsättningar som gäller inför din vistelse. Vill du veta vad ett specifikt boende gjort för anpassningar för att skapa trygghet för dig och andra gäster? Sök upp boendet här på vår webb och läs under fliken “Om oss”. Vi uppdaterar informationen löpande. Saknas det info är du varmt välkommen att kontakta boendet direkt. Mer information om STFs generella rutiner i samband med corona hittar du via länken nedan.

Trygg vistelse i coronatider

Trygga villkor vid bokning

Bokningar som endast avser boende kan du oavsett anledning avboka helt kostnadsfritt ända fram till 7 dagar före ankomst. På vissa av våra boenden kan du till och med avboka så sent som kl 18.00 dagen före ankomst.

Tillsvidare gäller obligatorisk bokning och förbetalning av övernattning i våra fjällstugor för att säkerställa att vi inte har fler gäster än antal bäddar. Bokning och förbetalning ska ske för aktuellt datum och stuga, och görs online här på hemsidan. Även för fjällstugor gäller kostnadsfri avbokning fram till 7 dagar före ankomst.

Bokningar som avser paketupplevelser där guider eller instruktörer och andra kringkostnader ofta ingår, ser avbokningsvillkoren lite annorlunda ut. På de allra flesta paketupplevelser har du möjlighet till kostnadsfri avbokning fram till och med 30 dagar före ankomst.

Specifika villkor för exakt det boendet eller den paketupplevelse du är intresserad av hittar du under rubriken ”Prisvillkor” när du går vidare för att boka. För redan genomförda bokningar hittar du avbokningsreglerna i din bekräftelse på din mail.

Du kan själv logga in på ”Min bokning” med inloggningsuppgifterna i bekräftelsen för att eventuellt avboka.

Vänligen notera att ovan villkor gäller individuella bokningar (ej grupper) gjorda på svenskaturistforeningen.se eller STFs Fjällbokning per mail eller telefon.