Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

STF Kebnekaise Fjällstation

Boende

Kebnekaise fjällstation är en fin blandning av fjällhotell och vandrarhem.  Du kan välja att bo i de charmiga logementen från sekelskiftet (flerbäddsrum) i huvudbyggnaden eller i vår nyrenoverade fjällstuga Jägaren. Önskar du mer bekvämlighet så finns våra 2-eller 4-bäddsrum i de närliggande annexen Tuolpa, Gorni eller Liddo. De flesta 2- bäddsrummen har en våningssäng, men vi har också ett begränsat antal så kallade twinroom med två separata sängar med resårmadrass.  Fyrbäddsrummen består av två rejäla våningssängar. Vill du ta med din hund ordnar vi plats för er i våra hundrum.

Tillgång till dusch och toalett finns inte på rummen men i alla byggnader utom huvudbyggnaden.  Bor du i huvudbyggnaden finns duschen i servicebyggnaden tillsammans med bastu och relaxavdelning, båda med hänförande fjällutsikt.  Toalett finns två trappor ner i källarvåningen. Oavsett var du väljer att sova har du alltid tillgång till vår bastu och relaxavdelning, passa på och njut efter en dag på fjället. Vi har en dambastu och en herrbastu och de är varma mellan klockan 15–21 och från klockan 19 erbjuds även mixbastu.

I servicebyggnaden vårt finns kök för självhushåll för att du ska kunna laga dina egna måltider om du önskar. I huvudbyggnaden har vi stora fina sällskapsrum med öppenspis att samlas runt och vill du känna historiens vingslag är du varmt välkommen att slå sig ner i Kebnekaise äldsta del Gammelstugan från 1907.

Vill du tälta?

Du får tälta var du vill, men på grund av brandrisk måste avståndet måste vara minst 150 meter från stationen. Om du betalar en serviceavgift får du nyttja servicehuset med kök, toalett, dusch, bastu och torkrum.

Serviceavgift vid tältning:
250 kronor per natt och person (medlem)
350 kronor per natt och person (icke-medlem)
Halva priset för barn 6-15 år, 0-5 år gratis.

Kök och bastu ingår i serviceavgiften och får nyttjas 09.00-17.30 (lokala avvikelser på exakt tid kan förekomma)

Rum på Kebnekaisetwinroom kebnekaiseKebnekaise twinroomvåningssäng kebnekaiseKebnekaises äldre rum

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-14