STF Saltoluokta Fjällstation

Butik & uthyrning

BUTIK
I vår butik finns det mesta som du kan tänkas behöva på en fjälltur.

Vårt matsortiment består av konserver, frystorkad turmat, makaroner, havregryn, ris med mera på lösvikt, knäckebröd och fryst bröd, varma koppen och andra torkade soppor och grytor, bars, torkad frukt, kaffe, te, ölkorv, godis, choklad, chips, nötter, folköl och läsk med mera. Vi har ett mindre sortiment av färskvaror som kan variera något. Som oftast kan vi erbjuda färsk frukt, smör, mjölk, matlagningsgrädde, ägg, lök och tomat. Vi har även en del frysta färdigrätter att värma i självhushållsköken. Fråga i receptionen om detta inte finns ute i butik.

Vi har ett varierat sortiment av sportutrustning och säljer bland annat ryggsäckar, regnskydd, enklare regnkläder, friluftskläder, underställ, snölås, handskar, mössor, buffar, termosar, knivar, kartor och matkåsor. Dessutom säljer vi det allra nödvändigaste som hygienartiklar, ullstrumpor och skavsårsplåster. Vi säljer även bränsle (gas och flytande) till olika typer av friluftskök. Vi reserverar oss för att produkter kan ta slut.

Vi har också en del lagningsutrustning och komplement till tält och friluftskök.

För dig som gärna vill ta med ett minne hem från fjällvistelsen, säljer vi även en del samisk slöjd, lokalt mathantverk, smycken, intressanta böcker med anknytning till omgivningen och så klart våra fina Saltotröjor, mössor och pannband.

Ring gärna till STF Saltoluokta, 010-190 23 50, om det är något speciellt du vill försäkra dig om att vi har.

UTHYRNING

I vår uthyrning hittar du det mesta du behöver för ditt fjälläventyr, både sommar och vinter. Vi hjälper dig att hitta rätt utrustning samt rätt storlek. Vi har allt från turskidpaket och expeditionspulkor till reselakan, barnbärstol och termos.
Tälten i vår uthyrning är fyrsäsongstält från svenska Hilleberg. Turskidorna i uthyrningen är från Åsnes och har Rottefella NNN BC-bindning.

Uthyrningspriser 2020

För bokning av utrustning, fyll i detta bokningsformulär för uthyrningsutrustning.
Ska din familj delta i en Familjefjällvecka ber vi er istället att fylla i detta formulär.

Vid bokning godkänner du följande:

• Du är personligen ansvarig för utrustningen du hyr.
  • All utrustning hyrs i befintligt skick. Vid skada på hyrd utrustning blir du ersättningsskyldig enligt prislista med försäljningsvärde.
  • Inga återköp görs för outnyttjade dagar. Vid eventuellt återköp måste intyg från läkare uppvisas.
  • Avbokning kan ske kostnadsfritt fram till 3 dagar innan uthämtning. Sker avbokningen närmare inpå debiteras kostnaden för första dagens hyra.
  • Försenad utrustning debiteras med ytterligare en dagshyra.

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er