STF Saltoluokta Fjällstation

Mat & dryck

STF Saltoluokta Fjällstations restaurang erbjuder en makalös utsikt över natur och fjäll på ena sidan och en sprakande brasa i den öppna spisen på andra. På tallriken framför dig finner du ofta anrättningar gjorda på traktens råvaror. Så långt det är möjligt köper vi våra huvudråvaror från lokala leverantörer.

Middag; 1-rätt – 275kr
Vällagad Varmrätt inklusive smör, bröd, sallad & kaffe.
Önskas vegetarisk alternativ eller specialkost kan vi ordna det, men viktigt att det meddelas före ankomst.

Middag: 2-rätter – 350kr
Vällagad Varmrätt & Dessert inklusive smör, bröd, sallad & kaffe

Restaurangen erbjuder tre måltider om dagen; frukostbuffé, våfflor och middag. Det finns även möjlighet att köpa till ett lunchpaket som du själv gör i ordning på frukosten.

Till middagen kan du välja dryck från vår utvalda vinmeny med viner från olika delar av världen. Du kan även prova vårt uppskattade vinpaket som valts ut speciellt till den mat vi serverar. Vi har även utmärkta alkoholfria alternativ.

I restaurangen känner du historiens hjärtslag slå. Du sitter på samma stolar, och äter från samma bord, som restaurangens alla gäster har gjort i alla tider; möblerna är nämligen byggda av spillvirke från husbygget 1918.

Vi rekommenderar att du bokar alla måltider i förväg. Vi har ett maxantal på 80 personer till middagarna.

Tider i restaurangen
Frukost 07.00-10.00
Våfflor 12.00-15.00
Middag 17.30 (och 19.30)

Gofika, kaffe och våffla kan köpas i receptionen under dagen

Vid många gäster har vi två sittningar, en 17.30 och en 19.30. Vid färre antal gäster har vi endast en sittning kl 17.30. Förboka senast 15.00 samma dag. Begränsat antal platser.

Restaurang SaltoluoktaRestaurang Saltoluokta

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er