STF Sylarna Fjällstation

Mer om STF Sylarna Fjällstation

Sylarna ligger vid foten av det mäktiga Sylmassivet. Här oss finns fjällupplevelser för alla oavsett erfarenhet. Bestigning av Storsylen 1762 meter över havet lockar många. Söker du en lugn och enkel plats med rum för tankar finns det även många fina lugnare dagsturer såsom Glaciärsjön och Tempeldalen. På stationen samlas alla för återhämtning, umgänge och inspiration.

Vi serverar en ekologisk frukostbuffé med nybakat bröd mellan 07-09. Under dagen kan du njuta av hembakt fika samt egengjorda ekologiska matlådor och soppor. Efter en upplevelserik dag på fjället serverar vi middag i restaurangen mellan 18-20. Sylarnas middag består av tvårätters som inleds med en lokal ost- och charkbricka, följt av dagens grytmål med tillbehör. Vegetariska och veganska alternativ är en självklarhet.

Sylarna är en knutpunkt där lederna från Blåhammaren, Storulvån, Helags, Gåsen och norska Nedalen och Storerikvollen strålar samman. Till närmsta landsväg i Storulvån är det 16 kilometer.

Vi som arbetar på stationen delar gärna med oss av vår kunskap och glädje och vill göra allt för att fjällupplevelsen ska bli ett minne för livet.

STF Sylarna är kontantlöst. Du kan förbetala din vistelse, men på plats kan du endast betala med kort.

Välkomna!

Bokningen