STF Sylarna Fjällstation

Grupper

Välkommen på konferens hos oss  – här bjuder vi på ostörda möten i väglöst land.

STF Jämtlandsfjällen består av fjällstationerna Storulvån, Blåhammaren och Helags och Sylarna, samt ett antal fjällstugor. Vissa stationer ligger mycket tillgängligt och du kan nå dem med bil, medan andra nås via härliga vandringar, skidturer, snövessla eller skoter. Här samlas en skön blandning av skidalpinister, livsnjutare och fjällrävar, året om.

Här finns möjligheter för alla. Från små grupper som vill mötas ostört och njuta av miljön, till stora event med tältcamp och festarrangemang. Möten hos oss, långt bort från vardagen, skapar utrymme för kreativa tankar och nya samtalsämnen. Med era önskemål och vår kunskap sätter vi ihop skräddarsydda förslag. STF har verkat för unika möten, upptäckarlust och hållbar turism sedan 1885 – vi är bäst i Sverige på det vi gör!

Njut av tystnaden, de vida vidderna med fjället och dess ständigt skiftande natur runt hörnet, måltider med lokalproducerade råvaror, ren luft och drickbart vatten direkt från jokken, trivsel och gemenskap i fantastiska miljöer. Vill du ha större utmaningar kan vi stoltsera med aktiviteter av vitt skilda slag, upplevelseturer, med eller utan guide. Kanske trivs du som bäst på skidor uppför Getryggen? På mountainbike vid Sylarna eller klättrandes på en klippa?

VAD SKILJER EN FJÄLLSTATION FRÅN EN FJÄLLSTUGA?

För den som inte besökt en fjällstation eller en fjällstuga är det svårt att veta vad man kan förvänta sig. I alla våra logialternativ, såväl stationer som stugor, sover ni i riktiga sängar med kudde, täcke och lakan. Rummen kan variera mellan dubbelrum med dusch/wc till 4-bäddsrum och sovsalar.

På en fjällstation är den tekniska standarden högre. Här finns det rinnande varmt och kallt vatten samt ström. Bastu med makalös vy över fjällen ger utrymme för avslappning och reflektion. Våra måltider produceras av underbara lokala läckerheter från hela Jämtland. Att arbeta med lokalproducerade råvaror ligger oss varmt om hjärtat. På alla våra fjällstationer finns fina restauranger med fullständiga alkoholrättigheter. Sylarnas restaurang heter Spiseriet och har något gott att erbjuda alla gäster.

I en fjällstuga hämtar du vatten direkt ur fjällbäcken. Vi erbjuder det ultimata sättet att under trygga former komma verkligt nära inpå naturen. Vi lär oss och er hur man kan bo och leva bekvämt och avslappnat, trots – eller snarare tack vare – ganska enkla förutsättningar.

Vi ser fram mot att höra ifrån er så berättar vi mer!

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er