STF Sylarna Fjällstation

Våra rum

Receptionen på Sylarna fjällstaion

Sov gott på Sylarna
Att bo på Sylarna fjällstation är en unik upplevelse med många valmöjligheter. I huvudbyggnaden kan du bo bekvämt i tvåbäddsrum, fyrbäddsrum eller åttabäddsrum. I Kläppen kan du sova i våra stora sovsalar med plats för 16 personer eller fler. Vi rekommenderar att förboka din vistelse hos oss. Vid dåligt väder ordnas nödbäddar när anläggningen är fullbokad.

Sovsal på sylarna fjällstation

Huvudbyggnaden
I huvudbyggnaden bor du bekvämt i våra två- eller fyrbäddsrum med handfat, hyllor och avlastningsytor på rummet. Rummen har en eller två våningssängar samt bäddsoffa och kan därför användas som tre respektive fembäddsrum. Fyrbäddsrummen bokas per bädd och delas med andra gäster men är ni fyra eller fem får ni såklart eget rum. Här finns också åttabäddsrum som du kan boka en bädd i och då dela rummet med andra gäster. Dusch, bastu och toaletter finns i korridoren.

Kläppen
Ett snöbollskast från huvudbyggnaden ligger Kläppen som stått här sedan år 1933. Här finns våra sovsalar, avskilda hundtillåtna rum, dusch, toalett och ett helt nyrenoverat självhushåll. Detta är den äldsta byggnaden på Sylarna och det mest prisvärda boendet. I Kläppen finns flera sovsalar med minst 16 platser i varje sal. Boendet är enkelt men madrass, kudde och täcke finns såklart till dig.

Hundtillåtna rum
I Kläppen finns tre stycken fyrabäddsrum för gäster med hundar. Standarden är något enklare standard än i huvudbyggnaden. Det finns hundburar i varje rum. Eftersom vi har få hundtillåtna rum kan man inte boka ett eget hundrum. Endast två personer per sällskap kan boka bäddar i hundrummet och resten av sällskapet får då sova i andra delar av stationen. Rummen delas alltså mellan olika sällskap och deras hundar. Vi kan inte vara ansvariga att hundarna kommer överens.

Tältare
Vill du tälta är du självklart varmt välkommen att slå ner pinnarna i närheten av stationen. Hör med receptionen om lämplig plats. Om du tältar i närheten av stationen betalar du en serviceavgift och får då tillgång till stationens service. Som tältare kan du självklart boka middag eller frukost. Med serviceavgiften får du tillgång till dusch, bastu, torkrum, wifi, mobilladdning samt självhushållskök och stationen.

Serviceavgift vid tältning:
200 kronor per natt och person (medlem)
300 kronor per natt och person (icke-medlem)
Halva priset för barn.

sällskapsrum på sylarna fjällstaitonSylarnas kök

Fjällbokningen

010-190 2360 Vardagar kl 9-12

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er