STF Sylarna Fjällstation

Mat & Dryck

Mitt på fjället hittar du Sylarnas KRAV nivå 2-certifierade restaurang med utsikt mot det mäktiga Sylmassivet.

Spiseriet – Sylarnas restaurang

Vi är stolta över att Sylarnas restaurang är KRAV-certifierad på en så hög nivå som KRAV 2. Fokus ligger på KRAV-märkta och ekologiska råvaror. Vi serverar frukost, enklare lunchalternativ och en tvårätters grytmiddag på kvällen.
middag sylarna

Frukost

Gör dig redo för en dag på fjället med vår variationsrika och ekologiska frukostbuffé. Vi serverar bland annat nybakat bröd, våfflor, gröt, fil, egengjord granola, ägg, pålägg, hemkokt sylt, juice och kaffe/te. Vi har veganska, gluten- och laktosfria alternativ.
frukost sylarna

Frukosten serveras mellan klockan 07-09 och kostar 110 kronor.

Lunchpaket

I samband med frukosten finns möjlighet att packa matsäck för dagens tur. I lunchpaketet ingår smörgåsar från frukostbuffén som du brer själv, russin, hemmagjord brownie och pulver till varm dryck (kaffe, buljong, choklad, blåbärssoppa).

Vårt lunchpaket kostar 100 kronor.

Middag

Efter en upplevelserik dag på fjället är du varmt välkommen att njuta av vår ekologiska tvårätters middag. Middagen inleds med en lokal ost och charkbricka samt nybakat bröd och ekologiska sallader. Vegetariska och veganska alternativ är en självklarhet. Huvudrätten består av kvällens grytmål med tillbehör. Är du sötsugen finns även ett utbud av desserter att beställa på plats. Kaffe och te ingår i middagen.
grytmål sylarna

Middagen serveras mellan klockan 18-20 och kostar 335 kronor.

Boka middag
Måltider läggs till i tillval när du bokar boende. Vill du lägga till måltider till en redan gjord boendebokning kontaktar du fjällbokningen. Tältare kan boka middag på hemsidan under kategorin ”Aktiviteter” och frukost kan köpas på plats.

Övriga tillval

Vi erbjuder ett urval av egengjorda ekologiska matlådor och soppor att värma. Bröd, sallad och kaffe ingår. Vegetariska och veganska, samt laktos- och glutenfria alternativ finns.

Butik

I vår butik finns ingredienser så att du kan laga flera måltider på plats, proviantera till tältturen eller komplettera hygienartiklar för din tur. Utbudet motsvarar det i de största fjällstugorna. Läs mer om vår butik här. Här finns även vår prislista (avvikelse i utbud och pris kan förekomma).

Alkohol

Vi har fullständiga alkoholrättigheter och erbjuder ett utbud av ekologisk öl, vin samt fjällinspirerade drinkar. Medhavd alkohol får inte förtäras i restaurang eller lounge.

Självhushåll

I annexet Kläppen finns vårt nyrenoverade självhushållskök och här har du möjlighet att äta och drick medhavd mat och valfri dryck.

utsikt sylarna

två kvinnor kollar ut från sylarnas restaurang

sylarna fjällstations restaurang

Fjällbokningen