STF Hotell Magasin 1

Med magisk utsikt över Kalmarsund i Mörbylånga hamn

Hotell Magasin 1 är det lilla, personliga hotellet i Mörbylånga hamn på underbara Öland. I det tidigare hamnmagasinet erbjuds ett mysigt och bekvämt boende med egen restaurang och upplevelser runt hörnet. Varmt välkommen att utforska solen och vindarnas ö.

Hotell Magasin 1 är vår lilla pärla belägen i Mörbylånga hamn, på Öland. Det tidigare hamnmagasinet har byggts om och rymmer idag femton bekväma rum, en lounge med familjär atmosfär och en restaurang med fokus på lokala och svenska råvaror.

Mörbylånga är ett levande litet samhälle vid vattnet strax söder om Ölandsbron. En perfekt utgångspunkt för att upptäcka Öland. Hos oss kan du börja dagen med en stärkande frukost och kanske ett morgondopp i Kalmarsund. Efter dagens upplevelser kan du sedan njuta av den vackra solnedgången, ta en promenad, äta middag med utsikt över sundet eller bara koppla av i en vilsam fåtölj. Öland bjuder på härliga upplevelser alla årstider, och vi håller öppet och välkomnar gäster året runt. Restaurangen håller öppet hela sommaren och vissa helger under vår och höst. Övriga året har restaurangen öppet för våra hotellgäster tisdag till lördag kväll.

Vi som bor på Öland, älskar Öland och säger ofta att allt går att uppleva här. Det kanske är en liten överdrift, men är du intresserad av natur, museer och konst, hantverk, avkoppling, bad, god mat, trevliga caféer, ja då lovar vi att du kommer få en mängd upplevelser här. Fråga oss gärna – att prata om vår Ö är bland det roligaste vi vet.

Hjärtligt välkomna!

Åsa ”Felix” och Jonas Everbrand

• Restaurang

Restaurang finns. Öppettider kan variera utifrån säsong.

• Wifi

Wifi i allmänna lokaler och/eller på rummet.

• Familjerum

Rum med minst 4 bäddar i samma rum.

• Frukost

Frukost ingår i rumspriset eller finns att köpa mot tillägg. Öppettider/utbud kan variera utifrån säsong.

• <1 km till markerad vandringsled

Närmare än 1 km till markerad vandringsled.

• <1 km till badplats

Närmare än 1 km till badplats.

Järnvägsgatan 1
    386 50 Mörbylånga

Öland nås enkelt från Kalmar på fastlandet via Sveriges en gång längsta och numera näst längsta bro, Ölandsbron.

Det går fint att resa med kollektivtrafik hela vägen fram till Hotell Magasin1. Då tar du dig enklast till Kalmar via tåg eller buss, för att sedan fortsätta med buss över till Öland och Mörbylånga. Busstationen ligger strax intill boendet och heter Mörbylånga busstation. Planera din resa med kalmarlanstrafik.se/

Klimatbonus

På Hotell Magasin 1 vill vi gärna uppmuntra våra gäster att resa miljövänligt och erbjuder därför ett presentkort i restaurangen på 150 SEK/natt och sällskap till alla som rest hela vägen till Hotell Magasin 1 med tåg/buss/cykel.

Som STF medlem har du rabatt på SJ, för mer information och bokning se www.svenskaturistforeningen.se/tagrabatt

Alldeles intill oss finns Ölands cykeluthyrning med ett stort utbud av hyrcyklar. Att upptäcka Öland på hjul är både underbart och hållbart!

Kommer du med bil ställer du in din GPS på Hotell Magasin1 i Mörbylånga. Vi ligger nere i hamnen. Antalet kommunala parkeringsplatser kring hotellet är många, så det brukar aldrig vara några problem att finna en lämplig parkeringsplats. Det är fri parkering längs med Mörbylångas gator. Se bara till att följa de allmänna reglerna för parkering. På torget, 100 m från hotellet, finns laddplatser för elbilar. Det går även att hyra elbil i Mörbylånga.

+46 48540810 info@hotellmagasin1.se

Öppettider reception

6.30-11.00, 15.30-20.00

Följ STF Hotell Magasin 1

Vandringstips

Signaturled Öland

Tack vare det annorlunda odlingslandskapet är hela södra Öland sedan år 2000 världsarvsklassat av UNESCO. Öns geografiska läge, kalkberggrunden och det milda klimatet har tillsammans med människans påverkan skapat dessa förutsättningar. Genom det karga och vackra världsarvet löper Mörbylångaleden, som är vår signaturled.

Vandringsleder i Sverige

Det finns fantastiska vandringsleder i Sverige från norr till söder. Här presenteras leder som passar alla oavsett tidigare erfarenhet.

Hållbara vandringstips

Det är många som insett att vandring är ett utmärkt sätt att upptäcka Sverige. Allt fler ger sig ut på skogsstigar och fjällvidder, i nationalparker och strandängar landet runt. Vi har tagit fram sex tips om hur du vandrar mer hållbart.

Vi tror att ju fler som upptäcker vår vackra natur, desto fler blir vi som värnar den. Som medlem bidrar du till hållbar turism och ett friluftsliv för alla.

Bli medlem idag

Upplevelser i Sverige

Det finns mycket att upptäcka vid sidan av vägen, lite längre in i skogen och lite högre upp på fjället.

Turista hållbart

Tänk dig ett Sverige där det är enkelt och inspirerande att upptäcka hållbart. Det är vårt mål.

Som tack för att du är medlem i STF bor du alltid till rabatterat pris när du bokar i STFs bokningskanaler.