Just nu har vår fjällbokning och kundtjänst långa svarstider eftersom så många vill nå oss. Alla bokningsbara övernattningar kan du boka själv direkt här på webbplatsen. Hittar du inte det du söker behöver du ändra datum. Läs mer om hur vi anpassat för att kunna välkomna dig tryggt i sommar här och hur du kan stötta STF här.

Föreslå dig själv som medlemsombud!

Nu söker vi nya medlemsombud, ett perfekt sätt att engagera sig i utvecklandet av STF. Som medlemsombud är du med och påverkar organisationens framtid. Här nedan anmäler du ditt intresse. Anmäl ditt intresse att bli kandidat som medlemsombud senast 30 sept.

Som medlemsombud representerar du STFs medlemmar och medverkar i olika referensgrupper och projekt där du har möjlighet att påverka STFs framtid. Du är även ombud på nästa riksstämma i maj 2022.

Låter det intressant? Då är det dags att kandidera som ombud. Vi välkomnar medlemmar från hela landet, med stor eller liten erfarenhet av STF. Kraven är att du har fyllt 16 år och vill vara med och utveckla STFs framtid.

Vill du föreslå någon annan? Det gör du här.

Har du frågor om hur det är att vara medlemsombud? Maila Erik Wagner, demokratisamordnare på ombudsforslag@stfturist.se.

Vad innebär det att vara medlemsombud?

• Du är ombud på stämman 2022 och är med och beslutar om STFs framtid.
  • Du är delaktig i de utvecklingsprocesser som STFs styrelse beslutar om genom att läsa in dig på underlag och bidrar till diskussion.
  • Du håller dig uppdaterad om vad som händer inom STF genom att läsa nyhetsbrev och andra underlag.
  • Du har kontakt med lokalavdelningar och anslutna boenden för att få en bred bild av de framtidstankar som finns.
  • Du medverkar på fysiska och digitala samlingar för medlemsombud.
  • Att vara medlemsombud är ett ojämnt uppdrag. Vissa perioder är det möten och processer att delta i, andra perioder är det lugnt.
  • Du är vald mellan 1 januari 2021 och sista december 2022.

Föreslå dig till medlemsombud

Barn- och ungdomBoendeDugnadsarbeteEkonomi och organisationsutvecklingFjällHållbarhetKulturKust och skärgårdLeder och underhållLokalt engagemangMångfald och integrationPåverkansarbeteVandring