Föreslå dig själv som medlemsombud!

Förslagsperioden är över för denna gång och nästa förslagsperiod sker 15 maj - 30 september 2022.

Som medlemsombud representerar du STFs medlemmar och medverkar i olika referensgrupper och projekt där du har möjlighet att påverka STFs framtid. Du är även ombud på nästa riksstämma i maj 2022. Vi välkomnar medlemmar från hela landet, med stor eller liten erfarenhet av STF. Kraven är att du har fyllt 16 år och vill vara med och utveckla STFs framtid.

Förslagsperioden är över för denna gång och nästa förslagsperiod sker 15 maj – 30 september 2022.

Vill du föreslå någon annan? Det gör du här.

Har du frågor om hur det är att vara medlemsombud? Maila Erik Wagner, demokratisamordnare på ombudsforslag@stfturist.se.

Vad innebär det att vara medlemsombud?

• Du är ombud på stämman 2022 och är med och beslutar om STFs framtid.
  • Du är delaktig i de utvecklingsprocesser som STFs styrelse beslutar om genom att läsa in dig på underlag och bidrar till diskussion.
  • Du håller dig uppdaterad om vad som händer inom STF genom att läsa nyhetsbrev och andra underlag.
  • Du har kontakt med lokalavdelningar och anslutna boenden för att få en bred bild av de framtidstankar som finns.
  • Du medverkar på fysiska och digitala samlingar för medlemsombud.
  • Att vara medlemsombud är ett ojämnt uppdrag. Vissa perioder är det möten och processer att delta i, andra perioder är det lugnt.
  • Du är vald mellan 1 januari 2021 och sista december 2022.