STF Hotell Magasin 1

Mat & dryck

Vår restaurang är inrymd på bottenvåningen i hamnmagasinet, och förutom matsal och bar finns en stor uteservering med härlig utsikt över Kalmarsund.

Våra tankar runt mat både till frukost och i restaurangen är att fokusera på lokala och svenska råvaror. Vi vill visa och erbjuda det goda, nyttiga och “miljösmarta” som produceras här i närområdet. Menyn varierar över året och utifrån tillgång, och du kommer exempelvis att kunna njuta av öländska bönor, Mysingekött, naturbeteskött från Ölands Alvar, och choklad från Ölandschoklad.

Dessutom har vi självklart öländskt öl och vin. Vi har fullständiga rättigheter.

Restaurangen håller öppet hela sommaren och vissa helger under vår och höst. Övriga året har restaurangen öppet för våra hotellgäster tisdag till lördag kväll eller vid speciella aktiviteter.

Varje dag serverar vi en stärkande och trevlig frukost. Ska du på utflykt är du välkommen att beställa matsäck att ta med, så kan du själv välja var och när du vill fika. Gott och mysigt.

Under delar av året finns även ett litet urval av  andra restauranger och caféer på kort promenadavstånd.