STF Malingsbo Herrgård

Hitta till STF Malingsbo Herrgård

Till tåg och buss (endast vardagar)
Ta tåget till Ludvika. Därifrån går bussar till Malingsbo ett par-tre gånger dagligen måndag-fredag. Hållplatsen heter Malingsbo bro, och ligger precis vid herrgården. Då anslutningstiderna mellan tåg och buss är långa, ges ett ypperligt tillfälle att exempelvis besöka Dan Andersson-museet, som ligger endast ett par minuters promenad från Ludvika station, i väntan på bussen.

Med tåg och till fots
Ta tåget till Fagersta. Bruksleden går i etapperna 15, 22 och 21 från Fagersta drygt 30 km till Malingsbo. Appen Naturkartan har kartor och fina beskrivningar av rastplatser och sevärdheter utmed vägen. Ca 10 km från Fagersta (med ca 20 km
kvar till Malingsbo) ligger Lindbostugan, en raststuga där det går att övernatta.

Med bil
Från Västerås, norrut väg 66 mot Sälen. Efter 26 km sväng vänster till väg 233 mot Skinnskatteberg. Efter 35 km sväng vänster till väg 68 och direkt höger in på väg 233 mot Kopparberg. Efter 13 km sväng mot Malingsbo och följ skylt mot Herrgård Ekomuseum ⌘.
  • GPS-koordinater: N59.927607514853°, E15.437948811392°