Just nu genomför vi uppdateringar på webbplatsen vilket kan medföra tillfälliga störningar. Tack för ditt tålamod!

STF Haväng Vandrarhem

Hitta till STF Haväng Vandrarhem

Haväng ligger vid havet mellan Brösarp och Kivik, ca 5 km norr om Kivik längs stranden.

Från väg 9 svänger du ner mot havet mittemot Ravlunda kyrka - följ skylten "STF Haväng 3" eller gul skylt med "Haväng". Du kör på en liten slingrande asfalterad väg i drygt 3 km (OBS! Ej grusväg) ner mot havet. Vid slutet av vägen finns en stor parkering samt vår gästparkering bakom gården. Följ karta och inte GPS för då kan ni hamna i sommarbyn ca 3 km från Haväng. (Se bild på skyltarna på vår hemsida www.stfhavang.com!)

Närmaste tågstation är Kristianstad eller Simrishamn. Buss till Ravlunda kyrka. Bussinformation: 0771-77 77 77 www.skanetrafiken.se. Kiviks Taxi 0414-700 98.

Cykeluthyrning i Ravlunda, ca 3 km från Haväng 0414-740 01, 0739-720 548 www.ravlundacykel.se

Om ni vandrar längs havet följer ni träspången vid Verkeåns mynning upp mot parkeringen.

Vandrarhemmets öppettider för ankomst är i första hand: kl 17-19. Ring vid ankomst efter 18, Tack!
  • GPS-koordinater: N55.72392°, E14.191074°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här