STF Haväng Vandrarhem

Hitta till STF Haväng Vandrarhem

Haväng ligger vid havet mellan Brösarp och Kivik, ca 5 km norr om Kivik längs stranden.

Från väg 9 svänger du ner mot havet mittemot Ravlunda kyrka - följ skylten "STF Haväng 3" eller gul skylt med "Haväng". Du kör på en liten slingrande asfalterad väg i drygt 3 km (OBS! Ej grusväg) ner mot havet. Vid slutet av vägen finns en stor parkering samt vår gästparkering bakom gården. Följ karta och inte GPS för då kan ni hamna i sommarbyn ca 3 km från Haväng. (Se bild på skyltarna på vår hemsida www.stfhavang.com!)

Närmaste tågstation är Kristianstad eller Simrishamn. Buss till Ravlunda kyrka. Bussinformation: 0771-77 77 77 www.skanetrafiken.se. Kiviks Taxi 0414-700 98.

Cykeluthyrning i Ravlunda, ca 3 km från Haväng 0414-740 01, 0739-720 548 www.ravlundacykel.se

Om ni vandrar längs havet följer ni träspången vid Verkeåns mynning upp mot parkeringen.

Vandrarhemmets öppettider för ankomst är i första hand: kl 17-19. Ring vid ankomst efter 18, Tack!
  • GPS-koordinater: N55.723914°, E14.191213°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er