STF Hotell Magasin 1

Mer om STF Hotell Magasin 1

Hotell Magasin 1 är vår lilla pärla belägen i Mörbylånga hamn, på Öland. Det tidigare hamnmagasinet har byggts om och rymmer idag femton bekväma rum, en lounge med familjär atmosfär och en restaurang med fokus på lokala och svenska råvaror.

Mörbylånga är ett levande litet samhälle vid vattnet strax söder om Ölandsbron. En perfekt utgångspunkt för att upptäcka Öland. Hos oss kan du börja dagen med en stärkande frukost och kanske ett morgondopp i Kalmarsund. Efter dagens upplevelser kan du sedan njuta av den vackra solnedgången, ta en promenad, äta middag med utsikt över sundet eller bara koppla av i en vilsam fåtölj. Öland bjuder på härliga upplevelser alla årstider, och vi håller öppet och välkomnar gäster året runt. Restaurangen håller öppet hela sommaren och vissa helger under vår och höst. Övriga året har restaurangen öppet för våra hotellgäster tisdag till lördag kväll.

Vi som bor på Öland, älskar Öland och säger ofta att allt går att uppleva här. Det kanske är en liten överdrift, men är du intresserad av natur, museer och konst, hantverk, avkoppling, bad, god mat, trevliga caféer, ja då lovar vi att du kommer få en mängd upplevelser här. Fråga oss gärna – att prata om vår Ö är bland det roligaste vi vet.

Hjärtligt välkomna!

Åsa ”Felix” och Jonas Everbrand