STF Hotell Magasin 1

Hitta till STF Hotell Magasin 1

Öland nås enkelt från Kalmar på fastlandet via Sveriges, en gång längsta och numera näst längsta bro, Ölandsbron. Kommer du med bil så ställer du in gpsen på Hotell Magasin 1 i Mörbylånga. Vi ligger nere i hamnen.

Antalet kommunala parkeringsplatser kring hotellet är många, så det brukar aldrig vara några problem att finna en lämplig parkeringsplats. Det är fri parkering längs med Mörbylångas gator. Se bara till att följa de allmänna reglerna för parkering.

På torget, 100 m från hotellet, finns laddplatser för elbilar.

Reser du med kollektivtrafik tar du dig först enklast till Kalmar via tåg eller buss för att sedan fortsätta med buss över till Öland och Mörbylånga. Busstationen ligger strax intill Magasin 1. Alldeles intill oss finns Ölands cykeluthyrning med ett stort utbud av hyrcyklar. Att upptäcka Öland på hjul är både underbart och hållbart!
  • GPS-koordinater: N56.52785°, E16.375208°