STF Vålådalen Fjällstation

Hitta till STF Vålådalen Fjällstation

Tåg till Undersåker. Buss, vissa behöver förbokas mer info på www.ltr.se linje 562 eller taxi 27 km till Vålådalen. Hotelltransfer för boende gäster under säsong, mellan 8-16 varje dag om det inte går en buss inom rimlig väntetid. Kontakta hotellet för mer information. Flyg till Åre/Östersund flygplats 120 km från Vålådalen.
Med bil: E 14 till Undersåker därefter väg söderut mot Vålådalen.
Under våren och sommaren kommer ett försöks projekt att starta med fokus på samåkning och anropsstyrda fordon till/från och mellan byarna i södra Årefjällen. Detta projekt leds av södra Årefjällen i samarbete Åre kommun och Freelway. Mer information kommer att lanseras inom kort.
  • GPS-koordinater: N63.148968°, E12.966399°

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er