STF Vålådalen Fjällstation

Mat & dryck

Vår restaurang och Olgas Matsal erbjuder under säsongerna frukost, lunch och middag. Övriga tider gäller självhushållning. Stäm av med oss hur öppettiderna ser ut just inför din vistelse. För grupper/konferenser har vi efter förbokning restaurang året runt.

I vår Restaurang och Olgas Matsal bjuder vi på det goda livet. Våra kockar tillreder med varsam hand råvarorna, som till så stor del som möjligt är ekologiska och närproducerade. Här äter du gott efter en dag på fjället! Slå dig ned vid ett bord med storslagen utsikt över Lunndörrsfjällen, Smällhögarna och Lillstensdalsfjället.

På vår frukostbuffé finns allt du behöver för att ladda för en aktiv dag. Ska du på utflykt över dagen, kan du köpa ett lunchpaket. Vår populära våffelbuffé är öppet alla dagar under högsäsong. En trerätters middag serveras varje kväll. Till det passar öl från Ottsjö Brygghus och Jämtlands Bryggeri, våra viner är noga utvalda för att passa vår jämtländska meny. Vi sätter en ära i att även du med behov av specialkost ska få vällagad och god mat hos oss.

Välkommen!