STF Vålådalen Fjällstation

Mat & dryck

Restaurangen har öppet för frukost, lunch och middag 15 december-8 januari samt 18 januari-19 april. Sedan öppnar vi för sommaren den 22 juni – lunch 27 september, öppet för bokningar av grupper/konferenser under hela året.  Kontakta hotellet för aktuell information.

I vår restaurang Olgas Matsal tillreder kockarna råvaror som till stor del kommer från naturens skafferi och lokala odlingar. Du njuter av maten med fantastisk utsikt över Lunndörrsfjällen, Smällhögarna och Lillstensdalsfjället. På vår frukostbuffé finns allt du behöver för att ladda för en aktiv dag. Ska du på utflykt över dagen, kan du köpa ett lunchpaket. Lunch serveras under vintern i restaurangen och under sommaren finns dagens soppa i caféet vid receptionen från 12-15 samt caféet är öppet för fikaservering kl. 9-16. Vår populära våffelbuffé är öppet alla dagar under högsäsong. En trerätters middag serveras varje kväll. Till det passar öl från Ottsjö Brygghus och Jämtlands Bryggeri, våra viner är noga utvalda för att passa vår jämtländska meny. Vi sätter en ära i att även du med behov av specialkost ska få vällagad och god mat hos oss.

Kontakta hotellet för aktuell information. Tala om för oss när du bokar, så att vi kan ge dig bästa tänkbara service. Ring oss på 0647-35300

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er