STF Vålådalen Fjällstation

Butik

I anslutning till receptionen i huvudbyggnaden ligger vår servicebutik med ett enkelt sortiment av matvaror och hygienartiklar. Här finns också utrustning för fjällturen – sommar som vinter: valla, solglasögon, kartor, vantar, mössor och underställ med mera.

Uthyrning

I Sportboden kan du hyra allt som behövs för ditt fjälläventyr: längd-, tur- och alpinutrustning, liksom pulkor för packning och barnslädar för tur- och längdåkning. Sommartid kan du hyra cyklar, rullskidor och annan utrustning. Boka gärna i förväg. I Sportboden köper du spårkort (ingår för alla boende gäster), liftkort, bokar skidskola och andra aktiviteter. Vålådalen är ett Atomic Testcenter, här kan du prova de senaste längdskidorna – bland annat den populära vallningsfria skidan Atomic Skintec. Telefonnummer till uthyrningen är 0647-35300. Öppettider sommar och vinter 9-16, avvikelser kan förekomma kontakta gärna hotellet för mer info.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er

RÖSTA PÅ DIN FAVORIT OCH VINN EN ÖVERNATTNING

På vilket av alla STFs boenden trivs du allra bäst? Rösta på just din favorit till utmärkelsen Årets Kudde 2019, så har du samtidigt chansen att vinna en fri övernattning.

Läs mer och rösta här