STF Vålådalen Fjällstation

Butik

I anslutning till receptionen i huvudbyggnaden ligger vår servicebutik med ett enkelt sortiment av matvaror och hygienartiklar. Här finns också utrustning för fjällturen – sommar som vinter: valla, solglasögon, kartor, vantar, mössor och underställ med mera.

Uthyrning

I Sportboden kan du hyra allt som behövs för ditt fjälläventyr: längd-, tur- och alpinutrustning, liksom pulkor för packning och barnslädar för tur- och längdåkning. Sommartid kan du hyra cyklar, rullskidor och annan utrustning. Boka gärna i förväg. I Sportboden köper du spårkort (ingår för alla boende gäster), liftkort, bokar skidskola och andra aktiviteter. Vålådalen är ett Atomic Testcenter, här kan du prova de senaste längdskidorna – bland annat den populära vallningsfria skidan Atomic Skintec. Telefonnummer till uthyrningen är 0647-35300. Öppettider sommar och vinter 9-16, avvikelser kan förekomma kontakta gärna hotellet för mer info.

Ge mig gärna förslag på liknande STF-anläggningar om det är fullt hos er