STF Upperud 9:9

Hitta till STF Upperud 9:9

Komma till oss med bil
Upperud ligger i Melleruds kommun och med bil tar det cirka 2h från Göteborg, 3h från Oslo och 5h från Stockholm. Mellerud, som är närmsta tätort, ligger ca 1,5 mil från Upperud. Vi har fri parkering för våra gäster i direkt anslutning till hotellet. Du som kör elbil kan ladda din bil hos oss.

Komma till oss med tåg/buss
Närmsta tågstation finner du i Mellerud, därifrån tar du buss 720 till Upperud (hållplats Dalslands konstmuseum, cirka 400 meter från hotellet). Tåget från Göteborg till Mellerud tar en dryg timme och bussen från Mellerud till Upperud tar en kvart.
Adress: Upperud 9, 464 40 Åsensbruk, Sverige

Komma till oss till fots
Ta tåg eller buss till Mellerud. Gå ut från stationshuset och följ Kyrkogatan snett åt höger, den leder dig till Holms kyrka, och just där passerar Pilgrimsleden i Dalsland. Följ Pilgrimsleden norrut ca 15 km, sen är du framme i Upperud och hotellet ligger direkt efter den långa bron, på vänster hand. Du kan inte missa det.
  • GPS-koordinater: N58.810275°, E12.433777°